måndag 23 januari 2012

Femtimmarskoftan


Det stod i boken 'Värma en liten' att denna kofta skulle gå att sticka på fem timmar och utan att ta av tråden mellan delarna. Såna påståenden måste prövas.

Garnet är ett gammalt Novita Came (med kamelhår!) som jag hittat för en billig peng på loppis. Stickorna var 4mm rundsticka. Koftan stickas från halskanten och neråt. Färgen mörkt buteljgrön.

Och det funkade! Tre timmar på kvällen och två följande morgon under juldagarna då jag faktiskt fick sitta ner och bara elda, dricka kaffe och ta en chokladbit. Och sticka förstås.

Det här ger ju mersmak. Det gäller kanske att hitta alla bebisarna först...

2 kommentarer:

  1. Grattis! Visst är det en smart modell?

    Anna på Kyrkkaffebloggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här sitter jag och skrattar. Självaste Anna!! Visst! Det är ju en så smart modell. Snart kommer en liten utveckling av samma kofta på min andra blogg http://himoandme.blogspot.com/ (några dagars tålamod behövs)
      ps. Jag har ofta tänkt att jag gärna skulle ha ett jobb som ditt. Ända sedan Kyrkkaffe har jag följt med flitigt i serien böcker som bara sprudlar fram. Lyckans du! Fortsätt i samma stil.

      Radera