torsdag 12 april 2012

Att söka inspiration


På vårt köksbord står en burk med garn istället för tulpaner. Jag mår bra av att se alla färger och nya projekt får smyga upp i mitt medvetande mitt i vardagen.


 I köket står de oanvända glassformarna i näshöjd och pockar på uppmärksamhet. Ibland tar dom en sväng i frysen med nån god juice som sällskap.


I sovrummet har jag placerat vitrinskåpet jag fick i 30-årspresent. Där finns varken tallrikar eller vaser.
Nästan bara garner. Både färgade, ofärgade och restgarner. Här kan man stå och njuta länge och låta tankarna flyga.


I bokhyllan står konerna från loppis som inte kostat många euron. Vad vill dom bli? 


Jag sänder en tacksamhetens tanke till IKEA som kan laga byråer med stora lådor. 
Då ryms det många nystan. Här 7-bröder-samlingen. 


Några våningar ner bor restgarnerna och övergivna nystan som i detta hushåll färgsorteras för bättre överblick. Det finns nämligen planer för alla små struttar garn. Vänta bara.

Familjen bor i min verkstad. Jag trivs underbart bra med denna "inredning". Det händer väl ibland att mina nära och kära milt försöker påpeka att det är mycket garn på vissa ställen, men då brukar jag ta upp ämnen som "legobitar", "dataspel", "serietidningar" och" böcker". Då är vi helt plötsligt rörande överens om att våra saker får ta plats. Att det är bra för kreativiteten.

Så mer vardagsinspiration åt folket. Befrämja kreativa miljöer. Heja ordning i oredan.

ps. Jag har inte tagit bilder på lådorna under sängen, dito under trappan, byrån i köket och korgarna under kökssoffan.

pps. Snälla tomten. Jag önskar mig ett extra rum eller nästan hellre ett extra hus med kök. Mina garnnystan behöver få lekutrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar