måndag 30 april 2012

Tovad penningpåse


En tovad påse dök upp i matsalen på jobbet en dag. Den hängde så fint över en kollegas axel. Av storleken att döma bor det en telefon i påsen. Och kanske lite penningar. Precis lagom för en tur till matsalen alltså.

Jag blev då driven av ett inre tvång att avbryta lunchen för en stund. Påsen bara måste förevigas. Nu är den avbildad. Och jag VILL ha en egen.


Här är min egen påse virkad i ett flerfärgat helyllegarn.  Jag har virkat i bakre maskbågen för att få randig struktur. Bara väntar på att få hoppa i tvättmaskinen för tovning.


Och här ligger samma påse efter en omgång i maskinen. Jag har samlat ihop kulor i olika material som ska få bli banddekoration.Den randiga strukturen försvann, men det gör ingenting.

Nu till frågan var jag ska hitta bra nylon(?)garn till axelbandet. Eller finns det nåt annat jag kan använda?

Snart har jag en egen påse att bära penningar i. Bara man hade några...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar