lördag 7 april 2012

Vårförklaring


På långfredagen fann jag mig själv sjungandes julsånger i köket. Ett ögonkast ut genom fönstret visade ett fluffigt vitt landskap. Solen gnistrade och kölden var hård (nåja; -2 i alla fall). Natten hade hämtat med sig ett tjockt mjukt snötäcke. Det kändes som jul.

Gårdsvägen är fortfarande oplogad för den entreprenör vi betalat för säsongen har bestämt sig. Han har troligen bestämt sig för att det är vår.

Då tycker jag vi kan göra det också. Bestämma oss.

Härmed förklarar jag våren öppnad!

Nu tar jag fram några nystan bomullsgarn. Jag trimmar virknålarna och kan väl vänta mig ett anfall av mormorsrutor. Det brukar bli så. På våren.

Hejdå julsångerna! Nu ska ni få er sommarvila.

2 kommentarer:

  1. JA! Är av samma åsikt! Jag har också tagit fram virknålarna, det känns extra vårigt. Novita har ett nytt garn jag måste prova (till virkade burklock kanske?), Novita Hanko, 50 procent återvunnen bomull. Me like!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett ½ nystan Hanko på soffbordet. Första halvan blev en grov städtrasa (som om tillgången på trasor skulle göra att hemmet städas oftare ;) Den andra halvan har inte bestämt sig ännu.

    SvaraRadera