onsdag 16 maj 2012

Återkommande virksmitta


Nudlar?

En blogg som betyder mycket för mig är Kungen och Majkis. Jag kan inte se mig mätt på Kungens ögon och underbara leende. Kungens mamma (drottningen?) skriver om livet med Kungen och hans syster Majkis och jag växer på insidan. Drottningen är dessutom en otrolig virkare, eller virvelvirkare som hon själv uttrycker det. Och nu är jag smittad igen.

Det är den här sjalen garnet vill bli. För att få samma fall behöver jag bomullsgarn med tyngd. Yllet är helt dominerande här hemma, men jag hittade alltså ett dåligt bomulls-samvete i byrålådan. Nu är samvetet åtgärdat. Upprepat, härvat och sköljt.

Och så bjöd jag på en åktur.


Jamenvisst. Det är en salladsslunga. Numera garnkarusell. En ordentlig åktur och garnet torkar snabbare. När jag hittade en billig begagnad tog jag chansen att pröva tipset jag fått tidigare. Och det funkar.


Så medan bomullsgarnet torkar provvirkar jag med ett garn jag har mycket av, en hel kon. Det har blivit många provlappar i blått genom åren kan jag avslöja.

Härmed beställer jag torrt och avfuktande utomhusklimat med mjuk värme för snabb torkning.

Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar