lördag 5 maj 2012

Garn på kon


Rikedomars rikedomar. Plötsligt finns de bara där. Konerna. Härligt inbjudande. Ofta helt fel färg. Utmanande. Pockar på ett nytt tänk. Vad vill du göra av mig nu då? 


Allt kan ju inte bli sjalar. Eller kan det?

Jag drömmer om att hitta nya hem åt alla metrar garn. Garn kommer till sin rätt i användning. Det är alltför ofta de ligger undangömda som dåliga samveten i garderober och på vindar. Dessa lyckliga landade på loppmarknad och bytte ägare för mycket billig peng.


När konerna är nya hemma hos mig går hjärnan varm och det blir nästan som en stress att hitta sysselsättning för dem. Nästan.


 Men jag vet ju att om jag bara väntar, mognar och slappnar av i huvudet så löser det sig. Det kan behövas nya intryck och galna upptåg innan projekten hittar sig. Men en liten stund med virknålen här och några varv med stickorna där ger ju några provbitar som visar på styrkorna och svagheterna. Vi lär känna varann. 

Nu vet jag att både gröna och gula konen inte tar emot färg. Antagligen syntetiskt material. Gröna garnet är lite tjockare än det gula.  Gula garnet varierar mera i tjocklek. Den gröna färgen är såååå 70-tal. Det är jag med, så vi är inte riktigt överens. Ännu.

Och jag vet ju att ni där ute i cyber-rymden skulle kunna bidra med sysselsättning. 

Finns det någon som vågar ge förslag?

Vi slappnar av så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar