tisdag 8 maj 2012

Stora rester


Loppis är bra. På loppis kan man hitta garn. Mycket garn. Väldigt billigt. Som man bara måste köpa.

MÅSTE!?


Tråden varierar i tjocklek och är troligen nylon eller polyester eller nåt icke-levande, för jag har försökt få färg att fastna på det, men icke. Färgens små kemiska krokar har inget att fastna på. Teflongarn.

Men det är underbart mjukt och vackert i alla fall. Och glansigt vitt. Tankarna går till sommarsjalar. Det finns ett fall, en tyngd i garnet som skulle göra det idealiskt för något som skall hänga och slänga lite.


Så jag tog en treoenhalvans virknål och spånade lite. Freeform har jag läst att det heter.

Stolpar, popcorn, kedjor, rutnät, solfjädrar, kluster. En uppvisning i allt man kan och så formar man efter hand. Fritt flygande kreativitet.



Med massor av tålamod så skulle det här helt klart bli sommarens häftigaste sjal.

Men jag har inte berättat vilken sommar...

2 kommentarer:

  1. Va fint när garnet varierar tjocklek!
    Förra veckan när jag var och handla så "råkade" jag få syn på garn till rätt förmånligt pris... Det första man gör är ju förståss att känna på garnet... De va sååå mjukt!! Jag roffar åt mej flera garn i olika färger och känner att dendär ådran i min pysslarskalle börjar gå högvarv.. OCH DÅ.. kom jag att tänka på dej! :D

    SvaraRadera