söndag 27 maj 2012

Vintervantar?


Här sitter jag och tänker på julen.

Nygrönt i björkarna och en skolavslutning som närmar sig gör så med tankarna.

Det hägrar fler egna timmar per dag.
Timmar som jag får bestämma över själv.

Då tänker jag ladda upp inför julen. Sådär lagom till midsommaren. Julförsäljningen ger grunden för nästa års garninköp. Då gäller det att producera flitigt.

Så jag kan köpa mycket garn. Så jag kan laga många produkter till nästa jul...

Vilken tur att jag njuter av varenda meter och maska.

Svala dagar som kanske har lite regn eller kall blåst går det utmärkt att njuta och sticka ett par vantar. Varmare dagar med fullt solsken och blomsterprakt tänker jag njuta av sommaren. Två flugor på smällen, eller hur det nu var...?


Vantarna på bilden är stickade med Drops Eskimo och stickor åtta. Innan jag sätter autograf på härligheterna har jag tänkt rugga utsidan och insidan ordentligt för att få dom mjukare och tätare. Och så kanske pryda med en knapp eller två.

Fast det är klart...

Varma dagar med fullt solsken och blomsterprakt kanske jag får för mig att färga garn...

Vad skall du njuta av i sommar?

2 kommentarer:

  1. Det där mönstret skulle jag vilja ha! Jag har stickat alldeles för få vantar i mitt liv och har några nystan som tarvar stickor 8, tror jag. Ser sköna ut!

    I sommar hoppas jag få sitta i solen och läsa, men också fixa i trädgården. Däremellan ska jag spela teater och skriva ett slutarbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vantarna är stickade från "tårna" och uppåt. Båda på en gång. Funkar bra andra vägen också. Med strumpstickor.
      Som sagt åttans stickor, 28 maskor hela vägen runt, 5 maskor för tummen. Sedan får handen vara måttet för varven. På känsla. Lite som när du bakar bröd.

      Radera