onsdag 6 juni 2012

Tax, kommer strax




Jag har blivit med tax. Närmare bestämt Knittax.

Ingen valp direkt, utan en äldre tik med skavanker både här och där. Som så ofta med äldre damer fungerar det i alla fall. Handtaget är numera på plats efter en smärre operation med skruvmejseln så nu är hon mera lättstyrd.

Damen ifråga har haft flera hem, men det första hemmet, då hon blev inkörd, var hos Marthaförbundet. Med en sådan uppfostran vågade jag satsa och kommer härmed att låta henne leva lyckliga pensionsdagar hos oss.

Välkommen Knittax!

Med en ny familjemedlem blir det ofta så att tiden rinner iväg när man ska lära känna varann. Barnen och mannen känner sig bortglömda och kanske lite svartsjuka. Hon får ju så mycket uppmärksamhet, Morrmonstret. Ja, för hon morrar ganska kraftigt. Vi har idag fått order om att inte umgås före klockan 10. Tonåringarna vill sova på sommarlovet. 

Så här ser hennes tänder ut.


Vi fick göra en ordentlig putsning innan vi gjorde några provlappar.


Så nu sitter jag mest och tittar på filmer om stickmaskiner på nätet, när vi inte får morra ikapp.

Tax, kommer strax...

2 kommentarer:

  1. Hittade just hit - kul med en till Knittax-ägare. Jag har tre men ingen är lik din, jag har en M2 och två AM3

    Har du hittat Knittax-gruppen på Yahoo än?

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!
    På min användarhandbok står det AM3, men om jag förstått tidigare ägaren rätt saknas resårdelen. Men vi har roligt ändå, min Tax och jag.
    Just nu klär vi in en cykel :)
    Yahoo är obekant. Ännu.

    SvaraRadera