onsdag 15 augusti 2012

Bella Stålvinge - Bombade Bella


Ring! Ring!


Lysande framtid!


Måste gå i lås...


Jo, här står hon och väntar. Bella Stålvinge får hon heta. På finska heter modellen "Terässiipi" och låter något mer nobelt på svenska: "Stålvinge". Nästan adligt. Hon har bott länge i Kalax, men nu ska hon få leva fina pensionsdagar som modell i Solf.

Säkert har ni gissat att hon ska få bli lite inklädd. På allmän begäran. Det finns ett sug efter instickade saker. Som ett beroende.

Vem vill inte ha en garnprydd cykel lutad mot uthusväggen med pelargoner i cykelkorgen?

Vi får se om vi landar där, Bella och jag.

Har ni förresten sett den finska virkade polisbilen. Jag lyfter på hatten för konstnären Kaija Papu. Kanske det var hon som fick min portion tålamod?

Så vad är väl en cykel?

2 kommentarer:

  1. Jaaaaaa.....du ger dig på att klä in en cykel. Så roligt. Det kommer du att klara galant och den kommer att bli jättepiffig.
    Heja på bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det bidde så när en vän på FB så oförhappandes lade upp bild på inklädd cykel på min sida. Och en annan drar mig i ärmen och frågar om jag har nya bus på gång... Få se när det smäller :)

      Radera