tisdag 23 oktober 2012

Nya tår


Omväxling förnöjer. 

Man har inte roligare än man gör sig. 

Nyfikenhet är kunskapens motor.

Med dessa stora tankar tar jag mig an ett nytt sätt att öka ut runt tårna när jag har lagt upp med Judy's Magic Cast On.

Istället för att öka ut maskor strax efter och innan varvbytena görs utökningarna på vardera sidan om en "mittpanel" med fast antal maskor. Det är Karen som har experimenterat och delar sitt mönster. 


Här en jämförelse med mitt "vanliga" sätt att öka ut. När jag provar nya saker kör jag ofta med ett grått basgarn. Billigt och bra och man behöver inte snåla med metrarna. Om det mot förmodan lyckas och blir en bra produkt går det åt på julmarknaden. Grå sockor är klassiker. Även med nya tår. 

Jag ser en stor potential i "mittpanelen" där det skulle gå galant och lätt att starta en fläta eller ett spetsmönster direkt vid tårna som får fortsätta hela vägen upp på foten...

Jag gillar båda tårna. 

Eller alla tio förresten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar