tisdagen den 13:e november 2012

Pippitröja del 2, originalet


Det står 1982 på baksidan av det svartvita fotografiet. Mamma städade mitt barndomshem och ringde sprudlande glad och berättade att hon hittat bevis. Riktigt bevis. Kom på posten idag.

Bilden är tagen i stallet, Balders Hage, Ridklubben Sleipner, jag är 11 år, har långt hår, klappar ett marsvin och har min blåa pippitröja på mig.

Jo, jag är lika söt fortfarande. Och vänta bara tills jag får den nystickade tröjan på mig.


Jag har i mitt inre sökt efter formen på ränderna och ser idag att jag inte minns riktigt allt. Nya tröjan får annorlunda ränder. Pippiränder finns i många varianter. Många är fina. Farmors är bäst.


Så här långt har jag kommit nu. Axelsömmarna skall sys innan jag kan plocka upp maskor för ärmarna.

På riktigt, riktigt god väg alltså.  30 år senare.

2 kommentarer:

  1. Nu gäller det bara att hitta ett passande marsvin som matchar tröjan *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattan är redan vidtalad (hon utan svans) och hon har lovat ställa upp. ;)

      Radera