onsdag 5 december 2012

Stundars julmarknad 2012



Nå nu Bibbi får du se vårt marknadsbord! Bilden är tagen av frilansfotograf Johan Hagström. Tack Johan!

Här står vi, garnvännerna Annica och Maria, i kölden och fryser på första advent. Minus 15 grader. Men med stolthet erbjöd vi ylleprodukter till köparna. Det var filtade tossor från Mommos verkstad, Lovikkavantar från Annicas stickor, handfärgade garner från Himo and Me och sockor från mina egna stickor. Plus en myckenhet diverse.

Tur att vi bor i Finland och att vi har bastu i huset. Det var ett skönt bastubad i många hushåll den kvällen för att skelettet skulle tina upp.


Annica och Maria (bild JohanHagström)

Om vi sålde mycket?

Inte så värst. Kylan gjorde att folk inte ville ta händerna ur vantarna.

Utan händer, ingen handel.

Så snälla tomten; nästa år beställer vi lagom med snö, -2 grader, vindstilla och solsken.

Och mycket händer utanför vantarna.

5 kommentarer:

  1. *skuttar av glädje*
    Oj så mycket fint ni har. Ja femton grader kallt är nog lite i kallaste laget. Men se det från den ljusa sidan......då har du ett lager till nästa marknad och behöver inte jobba så hårt. Men dina stickor går ju som oljade blixtar så nästa marknad kommer du att ha ett enormt lager.
    Jag ska stå på marknad nu på fredag och lördag. Det är i ett gammalt magasin i tre våningar.
    Tack snälla Maria för att jag äntligen fick se bilden på ert bord. Hmmm......ni har också en väldigt fin ordning. Undrar varför jag aldrig lyckas få det *fiffilurar*

    SvaraRadera
  2. Men, var ni där i alla fall! Jag spanade nämligen, men hittade er inte. Men nu ser jag att ni stod just där jag råkade träffa några bekanta, så de skymde ståndet. Man hade nog lite fart på i kylan.
    Jag håller just på och skriver ett blogginlägg om virknålen. Äntligen! Jag hade faktiskt med den till Stundars, och så sökte jag din postlåda, men det hittade jag inte. Jag hade inte så bra flyt i söndags! ;)

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte flyta i den kylan. Jovisst var vi där. Lite gömda bara. Synd att vi missade varann. Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag visste ju nog att världen är liten, men så här liten? Känner nämligen Johan från mitt tidigare jobb! Hälsa honom när ni träffas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får jag hälsa honom om han dyker upp på Hantverkardagen imorgon. Att världen är liten är tryggt och bra.

      Radera