lördag 19 januari 2013

Klang och jubel, paketet är öppnat!


Det kom ett paket på posten. Min hjärtevän och sticksyster Bibbi, som jag aldrig kramat, hade paketerat värme till små nymänniskor i mitt land. Krambristen beror helt och hållet på att vi inte träffats kroppsligen. Vi har en virtuell vänskap som växer med maskorna.


Under det omsorgsfullt tejpade paketpappret gömde sig en påse som lovade mycket. 


En alldeles underbar filt i mormorsrutor som ska få fara vidare till sin egen bebis. 



Och håll i er nu.

Jag plockade upp 22 stickade mössor  i mjukt garn. Var ska jag hitta 22 bebisar nu då?

Tusenmiljonersmiljardershundrafemtitvå TACK Bibbi!!! Du är för härlig!!

Bibbi visste att jag behövde mössor till mitt årsuppdrag. Läs mer om bakgrunden här.

Tillsammans kan vi göra skillnad.


5 kommentarer:

  1. Fina Bibbi och fina mössor! Och du skriver så fint. En fin lördag, det här <3

    SvaraRadera
  2. Jisses flicka du tar i så jag blir generad. Men jag blir glad av din glädje. Nog ska du kunna få fatt på 22 bebisar. Du behöver inte hitta dem de hittar dig. Såklart.
    Jag är inte så rackans duktig på svårare saker men är det något du behöver som du tror att jag kan fixa så säg bara till.
    Heja på syster....du utgör en skillnad för många små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu sätter jag mig ner och väntar på alla bebisar som ska hitta mig :) Och dina mössor.

      Radera
  3. Oj, jag glömde en sak.......jag återgäldar givetvis den virtuella kramen. Den är lika mycket värd som en irl.

    SvaraRadera