måndag 14 januari 2013

Värmerapport 1


Kära, kära vänner.

Vilken respons det har varit på inlägget om att sticka för asylsökande. Tusen miljoner tack!

Jag vet att många av er ännu sitter och stickar för fullt. Njut av stickningen. Vi har hela året på oss. Tillsammans går det som en dans.

Till min förtjusning har jag redan mycket produkter hemma. Närpesborna har visat framfötterna och levererat. Och mera kommer det.

Nu gäller det att pussla ihop färgerna, för det ska vara vackert och en enhetlig linje i paketen. Så skulle jag själv vilja ha det till mitt barn. Då är det så vi levererar. Basta!

Målet är att få de tre första paketen överlämnade i början av februari och det klarar vi !! 

Jag borde ha byxor till dessa första paket fastän det inte stod på önskelistan. Nog skulle det vara bra om vi fick yllebyxor till alla barnen. Jag ska sticka mitt första par nu och om "receptet" är bra delar jag med mig. Kanske någon av er har ett bra mönster som fungerar för bebisar?

I paketen nu:
  • mössa
  • vantar
  • sockor, 2 par
  • kofta
  • byxor
  • filt
 Finns det ännu någon som vill haka på är det fritt fram att ta kontakt.

Utöver de allra minsta bebisarna finns det många barn i och under skolåldern som också behöver värme.

Har du någon av dem på ditt hjärta?

Maria

maria.blomberg[at]netikka.fi

3 kommentarer:

  1. Om det ännu finns nån som inte upptäckt Garnstudio :) http://www.garnstudio.com/lang/se/search.php

    SvaraRadera
  2. Här stickar vi oxå. Dottern knåpar på en filt..tar ett tag men hon gör det så gärna. Hör av mig då vi vill leverera. Har ju vägarna mot kvevlax o vasa mellan varven!
    Anna-pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt Anna-Pia! Låt dottern knåpa. Det går att leverera hela året. Välkomna med i fjärrvärmebranschen ;)

      Radera