onsdag 16 januari 2013

Värmerapport 2





I ett universum nära mig, närmare bestämt i Sandras värld, planeras lådkalas för babyvärmen.

Skoaskar, modell större, ska få bli skattkistor med värme och hopp. Titta gärna in hos henne du också. Där finns mycket tänkvärda tankar om våra tankar. Hon ger mig näring att växa.

När Sandra anmälde sig som stickare blev jag otroligt glad. Så glad att jag pladdrade på om mina drömmar om fina, fina lådor att packa babykläderna i. Ibland är det riktigt bra att vara pladdrig.

Men det snurrar i huvudet när jag ska hitta namn åt dessa lådor. Jag ska ju ändå skriva om dom flera gånger...

  • Hopp-ask?
  • Värme-box?
  • Baby treasure chest?
Fler förslag. Pliiis.

4 kommentarer:

  1. Lådvärme
    Omtankebox
    Värmekälla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bibbi! ps Paketet kom idag, men får öppnas först imorgon. Det ska spektaklas med kalas och jubel under öppningen och då passar en fredag.

      Radera
  2. Tack för fina ord! Två askar ser redan helt ok ut :-) Det är så roligt att papperspyssla! Du har ju många bra förslag redan. Återkommer om jag får nån snilleblixt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Snilleblixta på du.

      Radera