söndag 27 januari 2013

Värmerapport 3


Arbetsveckan har varit intensiv och jag kommer oftast hem efter mörkrets inbrott. Jag försöker ta bilder med kameran, men tappar farten då allt är mörkt. Då kryper jag upp i soffan och stickar istället och tänker att "den som väntar på nåt gott, väntar alltid för länge" eller hur det nu var? Nu i helgen kom kameran fram efter att alla egna grabbar är ordentligt omskötta. Söndag kväll alltså. Hoppas ni hänger med ändå.



 Jag fick ett samtal från Yttermark om att det stickas mest varenda kväll i vissa hushåll. Trots tio barnbarn finns det tid över för flera små. Och se vad som levererades!

Två underbara babyset som jag ska kombinera ihop med passande filt som kommit i tidigare leveranser från andra stickare. Inkommande vecka försöker jag få iväg de första lådorna. Lagom till min egen födelsedag.

Det blir bra.



Själv har jag stickat femtimmarkofta, enochenhalvtimmesmössa och yllebyxor i egen design. Mönstret, eller rättare sagt manualen, till yllebyxorna kommer i ett senare inlägg.

Om vi ska tänka på färger och vara lite gammeldags så kommer det in mycket produkter i rosa. Det är ju härligt. Men för vissa kan det medföra tveksamhet att sätta en rosa kofta på en prima grabb. Så är det.

Därför skulle det vara bra om någon ivrig stickare som ännu inte valt färg skulle kunna tänka på detta.

Eller kanske någon ny också vill hänga på? Läs mer i det första inlägget där kontaktuppgifterna också hittas.

Mönster för vidare värme hittas lätt på Kyrkkaffebloggens inspirationlistor.

Ny vecka och nya spännande arbetsdagar.

Vi stickar vidare!

10 kommentarer:

  1. Fina! Har lådor klara för leverans. Kan be gubben komma med dem på onsdag då han skall åt ert håll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt! Han är så välkommen!

      Radera
  2. Åh så mycket fint du har fått och gjort själv. Visst är det härligt. Man blir glad av värmetillströmningen. Du får nog ett par filtar till av mig. En turkos och förmodligen den gula som jag håller på med. Är det passande färger eller vill du ha andra?
    Roligt som attan är det i alla fall att få vara med på fjärrvärmetillagning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gula dreglade jag över redan fastän jag inte skrev nån kommentar :) så svaret är: Ja, tack gärna! Och bara jag kommer mig till posten så att du också får bli glad...Tralalala. Liten hemlis!

      Radera
  3. Helt underbara skapelser!!/ Carol

    SvaraRadera
  4. Alldeles fantastiskt! Härliga människor som gör så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt och härligt, japp!

      Radera
  5. Men va fina set ni har stickat! Är du i skolan på onsdag? Jag är på trädgården då, kan ta med lite vantar om du vill hämta (: (ändtråden är inte fäst på alla vantar ännu, ska försöka hinna med det)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker titta in! Vantarna är så välkomna!

      Radera