onsdag 20 februari 2013

Garnyraföreläsning


  • Jag älskar att prata. 
  • Jag älskar att prata garn.
  • Jag älskar att prata garn och sociala medier.
  • Jag älskar att prata garn med folk som också älskar garn.

Det fick jag göra en lördag i februari. Inspirationsföreläsning kallades det. Hoppas jag lyckades inspirera någon.

I auditoriet satt ett stort gäng damer som glatt lyssnade när jag berättade om
  • Facebook och Online stickcafé
  • Bloggar och tips om några favoriter jag följer (finns i bloggmarginalen till höger)
  • Ravlery, en "garn-community"
  • YouTube och alla filmer med garn och hantverk

 Jag ville visa att livet är annorlunda idag. Livspusslet gör att inte alla som vill kan fara på symöte eller stickcafé i sin vardag, men att det finns nya former för gemenskap kring garnen. I dagens värld kan man umgås virtuellt och få mycket glädje och utmaningar medan potatisen kokar på spisen eller matteläxan övervakas.

  • Det är inte som förr
  • Det är inte bättre eller sämre heller
  • Det är bara annorlunda
  • Det är okej  

 "Det finns en hel värld därute" är ord jag gärna använder och tankarna går till internätet.

Vi ses i cyberrymden!

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen en person som kan entusiasmera människor omkring dig. Jag är säker på att du är perfekt som föreläsare. Visst är det enkelt att prata om det man tycker mycket om. Man flödar över av energi för att få människor att förstå glädjen i garn och allt man kan göra med det.
    Så heja på tjejen du är en kämpe!
    Jag är dessutom oerhört tacksam över att få finnas med i din blogglista fast jag inte är någon virtuos på stickning och virkning utan bara glad att ha möjligheten att pillra med det jag tycker är jätteskojigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hjärtat är fullt av... Ullhjärtat mitt :) Utan cyberrymden hade jag inte dig i min värld. Härliga Bibbi!

      Radera