onsdag 13 februari 2013

Små glada nyheter


  • En glad nyhet ett: Vår familj vet äntligen vilket lag man ska heja på. Vi har en vän som är helt övertygad om att fotboll är livet och vi nickar och håller med. Jag hoppas han går med på den något fria tolkningen av mössan. Den intresserade går in på länken ovan och jämför med spelskjortorna. 


  • En glad nyhet två: Småvantarna har landat. Tusen tack Kitty med bloggen Drömgården för ditt bidrag!

  • En glad nyhet tre: Postlådan var knök-full idag!! Ett stort brunt vältejpat paket gjorde räkningarna sällskap. Det är Bibbi som inte är rädd för att skicka över vattnet som tejpat och tejpat. Allt kom fram helt och rent!

  • En glad nyhet fyra: En garnängel var in med en stoooor påse restgarner till mitt kontor på jobbet idag. Lilleman nystar på nystmaskinen i veckan innan garnen går till glada stickare.

  •  En glad nyhet fem: Vi har fått barnbarn, eller hur ska jag uttrycka mig !? Glad, tårögd och snurrig kan jag känna försmaken av eventuella egna barnbarn när jag får meddela att en flicka och en pojke har fötts i varsin familj på Mottagningscentralen.  

Smaka på den !


Gott va?

Nu stickar vi vidare för ännu ofödda!

6 kommentarer:

  1. Kanoners att paketet kom fram med tejp och allt.
    Vilka jättefina småvantar du fått. Det är väl bara att jobba vidare *klapprar med stickorna*

    SvaraRadera
  2. Mössan är supersnygg....lagets färger...perfekt.
    Ur gulliga vantar,
    Ang yllebyxor....så finns det på"Ullaneule" nättidningen ett par bra byxor.
    Stickade 10 par under OS 2009
    http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html
    Kul att du blir inspirerad av mina alster.
    Jag har den ovanan att under tiden jag stickar så planerar jag in små ändringar i mönstret...och dom måste man ju testa med en gång.
    Kram från ett ruggigt Solna.

    SvaraRadera
  3. Tack Maria. det var bara roligt att kunna bidra med lite värme till de små fingrarna! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du hann få några paket färdigt lagom till att det kom två nya små liv. Fantastiskt.
    Att få barnbarn är också fantastiskt. Jag har ett och han är världens bästa och finaste. Vi har ju bara våra barn till låns så vi kan väl låna upp barnen på förläggningen också. Barn är barn oavsett var de kommer ifrån och var de finns och kan vi skänka lite extra kärlek genom värme så är det väl fint. Våra barnbarn *S*

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart trevlig blogg du har. Här lär jag hitta en massa inspiration har jag på känn. . .

    SvaraRadera
  6. Hej Annika och välkommen hit! Hoppas vi får ha trevligt tillsammans med våra garner. Vi hörs igen!

    SvaraRadera