lördag 2 februari 2013

Värmerapport 4




Under veckan som gått har jag fått otroligt mycket stickade och virkade produkter som på söndag ska få fara till alla barnen på asylcentralen och värma sin egen människa.

Det är en sann glädje att få förmedla värme. Närproducerat. Med kärlek.

Här presenteras fot och handvärme:






Och här presenteras filtar:








Jag har inte fotograferat alla produkter som kommit in, men detta är ett urval av det som fanns nära kameran idag. Äntligen börjar ljuset återvända. Flera bonusminuter varje dag.

Nu ska jag packa minst tre kompletta babylådor till ännu ofödda och dessutom skicka med mössor, vantar och sockor till de äldre syskonen. Av 65 barn finns det säkert en fot eller två som behöver en socka...

Jag säger det igen:

TILLSAMMANS!

Tusentusentusentjugomiljoner tack till alla!

Vi fortsätter!

6 kommentarer:

  1. Så fina arbeten. Det blir roligt för dig att lämna över. När jag skickar nästa paket till dig så ska jag skicka med extra mössor och vantar som jag har liggande. Är det något du vet som saknas för att få fler färdiga paket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt vantar i detta läge. Sånadär tumlösa och sköööna. Och jag har en försändelse till dig som väntar på action... Arma människa som gärna startar stora projekt, men som inte kan gå till posten. Sparka mig lite!

      Radera
    2. Skulle aldrig falla mig in att sparka dig. Var sak har sin tid och tiden för den försändelsen kommer nog. Hmm.....småvantar har jag inga men lite större vantar har jag. Men jag såg ett "recept" på babyvantar vill jag minnas *skenar iväg*

      Radera
    3. Ditt saktmod är beundransvärt. Just innan du rusar iväg :)

      Radera
  2. Toppenhärliga sockor och annat fint! Stickvarvs-carol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon som stickat så fina restgarnssockor är min granne och jag hoppas att det smittar ;)

      Radera