tisdag 26 februari 2013

Värmerapport 6



Vi är fruktansvärt duktiga och flitiga!! 

Efter de fyra första lådorna som packades i början av månaden har det rasat in så mycket härligt att jag tappade kollen. För att råda bot på detta sorterar jag nu i lådor efter färg och kryssar av på en lista.








Vad saknas till dessa lådor då?

  • ett par grön-gula sockor
  • vantar och sockor i mildgrön färg
  • en filt i bruna nyanser, gärna ca 90x120cm
  • mössa och sockor i brunt
  • kofta och byxor till cirkusfärgade setet. 

När detta är färdigt och packat har vi tillsammans fixat sju lådor till!

Ännu finns det sockor, vantar, och mössor som får hoppa in när deras koftor, byxor och filtar dyker upp. Så fortsätt sticka för nya lådor.

Finns det någon på leveransavstånd som vill bidra med sina händers verk så har jag garn till de flesta uppdragen. Mejla mig så kommer vi överens om träff. Kontaktuppgifter i fliken "Vem är Knappmakerskan".

Själv har jag sportlov den här veckan och hinner sticka mer än vanligt. För återhämtningen.

8 kommentarer:

  1. Fint! Jag har fem nya tapetserade lådor klara för leverans. Du får dem nästa vecka.

    SvaraRadera
  2. Så härligt glad man blir när man ser alla "paket". Vackra varma platt och filtar som ska värma små. Tänk vilka underverk man kan skapa tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka plattar menar du? ;) Bråttom när du skriver Bibbi? G finns på raden nedanför. Visst är det härliga plagg och filtar. Och se så fint din filt går med min turkosa kofta.

      Radera
    2. *glor mycket förvirrat på tangentbordet*

      (tror det beror på den megastora infektionen jag fått i en tand och fått penicillin för idag.Är helt vimmelkantig)

      Radera
    3. Megastora infektioner i små tänder låter inte kul. Då får man skriva platt hur mycket man vill. Kram på dig.

      Radera
  3. Åh så fantastiskt fint! Allt är så vacker att man blir alldeles lycklig av att bara se det! Hur ska det då inte kännas att FÅ ett sånt här paket!! :-D Ljuvliga stickare!! Kram Carol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka och ljuvlighet! Håller med!

      Radera