tisdag 26 mars 2013

Årets ullträd


Yngsta sonen är en bobyggare. Han fick syn på denna dörrmatta i butiken och det blev köp direkt. Han samlar gärna familjen kring god mat och en bra film och det lyckas ibland. Tonårsbrorsorna har inte riktigt samma bobyggarinstinkter och skolkar allt som oftast från filmen när dom har fått sitt goda. Allting har sin tid.


Enligt kalendern skall våren vara i antågande. Vi börjar ha slut på tålamodet.

Kom nu våren!

Medan vi väntar förbereder vi för våra vänners bobyggande.


Tjockt ullgarn klipps i lagom långa snuttar och knyts löst upp i rönnen utanför köksfönstret.

Kom, kom alla småfåglar och ta för er av värmen till era allra minsta.

Kom, kom våren och värmen!

7 kommentarer:

  1. Du är en så genomgod människa Maria. Tänker med hjärtat. Du gör precis som jag och hjälper våren på väg. Din yngste gosse har visst också fått dina varma händer. Man blir glad av sådant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju lite så att jag berättar om dom fina sakerna här på bloggen och sparar fulheterna åt familjen, så låt inte bedra dig ;) Men hjärtetänk finns det. För jag blir trött av det ibland.

      Radera
    2. Naturligtvis är allting inte bara rosenrött. Det skulle inte få oss att utvecklas som människor. Din blogg är en feelgoodblogg som man blir glad av att läsa. Men ibland måste man nog tassa lite i gråzonen.....man är ju trots allt bara människa.
      Må solen värma dig och de dina.

      Radera
  2. Jag önskar dig en god påskafton tillsammans med din familj. Här skiner solen men det blåser och känns inte särskilt varmt. Men jag är glad att det trots allt går åt rätt håll. Påskhälsningar och en kram till dig från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det officiellt sommartid, så våren får skynda sig om den ska hinna med. Vi äter gott och firar påsk så länge.

      Radera
  3. Åh, jag tänkte ju förra våren då du bloggade om detta att Nästa vår ska jag hänga upp garn! Men det hade jag glömt, så tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera