söndag 24 mars 2013

Ett hål i hjärtat


Våren.

Var är våren?

Min själ längtar efter barmark, vägdamm och videkissor.

Det finns en drivande oro inom mig som väntar och längtar. Ett hål som behöver fyllas.

Något viktigt saknas som det är svårt att sätta fingret på.

Kanske värme och färger. Och videkissor.


För att få så mycket som möjligt av den varan stickar jag sockor i glada garner.

Tills våren behagar visa sig.

Tills hålet i hjärtat fylls.



Mönstret som är från Ravelry har jag stickat tidigare. Det är lika roligt igen.

Hur gör du för att släcka oron? Hur fyller du hålet i hjärtat?


5 kommentarer:

  1. Man får göra som du, omge sig med starka färger. Gå ut i solen när den visar sig. Ta in ris och se när det knoppas. Klä sig i glada färger och titta på snökanten som drar sig mer och mer bakåt tills den äntligen försvinner. Sparka lite i snön för att hjälpa våren på väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imorgon ska jag ta in ris och sparka i snön. För hos oss är det så att jag får sparka MYCKET i snön för att komma fram till riset. Känner mig lite som Ior idag. Och du är min Nalle Puh :) Kram Bibbi!

      Radera
  2. Man måste få ha Iordagar annars skulle man ju inte kunna uppskatta tjillevippdagarna.
    *skickar över stålskodda kängor som passar fint till snösparkeri*

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig stickat en socka från tån men tycker att det skulle vara intressant att pröva. Finns det någon svensk beskrivning som jag kunde använda?
    Glad Påsk frän Gun-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen Gun-Mari! Just svensk beskrivning fick jag söka lite, men Sveriges stickförening hade en beskrivning för strumpstickor jag hittade. Hoppas länken funkar. http://www.sticka.org/_data/documents/socksommar/TAUPPSOCKA.pdf

      Radera