onsdag 20 mars 2013

Kent, Zlatan och en virknål


KÄRLEKEN VÄNTAR

Vår familj har en vän som med jämna mellanrum rumsterar hos oss. På samma gång som han är en naturlig del av familjen kommer han in med nya impulser som ställer våra invanda mönster på huvudet. Och det är bra!

Fotboll! Snart kan jag stava till Manchester United och Champions League utan att kolla upp först. Och är jag inte helt fel underrättad så hänger dom tyvärr inte med där längre...

Kent! Jag har fått lyssna på många låtar och har redan egna favoriter. Som ovan musiklyssnare suger hjärnan åt sig massor och jag går numera omkring och nynnar strofer.

Vad sägs om "Vårt dumma korståg mot en lika korkad stad" eller "Du är hoppet i ett IQ-fritt land" eller "Snart finns det inga tårar kvar"?

Såklart ger vi andra impulser i utbyte. Virkning till exempel.


Med tungan rätt i munnen producerades början till nåt stort. Frågorna rörde sig kring mössor. Fingrarna lydde inte lika bra som fötterna på fotbollsplanen, men efter ett tag blev det lite flyt.

Då hör jag en röst som säger:

"Slå det du, Zlatan!"

2 kommentarer:

  1. Härliga killen :)

    Vilken färg har själen, älskling? Det är en favoritrad hos mig.

    SvaraRadera