söndag 17 mars 2013

Pyjamasdag


 Det finns stunder då man behöver ta en slappardag. På riktigt. Ligga och läsa tidningen i pyjamas på eftermiddagen och slumra sådär skönt. Knäppa på TVn och plötsligt intressera sig för backhoppning. Sticka otaliga metrar garn. Sånt behövs.


Just nu har jag sock-skov och vill hitta den optimala hälen för tårna-upp-sockor. Jag är på god väg. Räknar om och försöker förstå. Snart kan jag. Kanske så bra att jag berättar åt er också. Snart.

Medan jag vilar och njuter och räknar är produktionen i full gång ändå.

Sandra har lagat fler lådor att fylla med värme och kärlek.

Bibbi har stickat flitigt och tejpat paket som ska ut på resa.

Ha en skön vecka!

h. Pyjamasbruden

2 kommentarer:

  1. Jag unnar dig verkligen en pyjamasdag. Det är toppen att få skrota hela dagen utan att ha några måsten. Jag tror säkert att du snart luskat ut hur du ska göra med dina sockor. Du brukar ju vara en klurig rackare. Paketet inlämnat idag så det ska väl dunsa ner hos dig om ett par dagar hoppas jag.
    " ropen skalla.....pyjamas åt alla"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Pyjamas åt alla! Men bara på söndagar...

      Radera