fredag 26 april 2013

Veckans gåvor - som jul i april


Boklotteriet som håller på till den 16e maj 2013 har "sålt" sina första lotter. Gunilla som läste lotteri-inlägget samma kväll jag lade ut det grabbade genast tag i stickorna och slutade inte förrän fyra dagar senare. Och sex mössor rikare. Dessa mössor kom hon sedan in med och har därmed "köpt" sex lotter.


Maskor som påminner om glass. Mjuk, god päron-jordgubb-vanilj. Mmmmmm....


Och tänk att få avsluta en omväxlande arbetsvecka med att öppna ett överraskningspaket från Gunni. Hon har stickat för lådorna och med tre par spiralsockor och två koftor skall vi fylla på och kombinera på bästa sätt.


Allt är stickat i restgarner, som jag är speciellt förtjust i, och hon ursäktar sig med att en kofta blev lite liten. Det kan jag hålla med om, men om man är ytte-pytteliten då man föds kan man också behöva värme. Eller så finns det en docka som heter Sofia, Isabella eller Greta som kan få den.

Men det är den sötaste kofta jag sett. Femtimmarskoftan kan så lätt varieras i storlek bara man växlar garn och stickor. Här finns en sida som diskuterar storleksvariationer på femtimmarskoftan.

Fast när jag tänker efter kan ju dockor heta annat också...

Vad hette din docka?


8 kommentarer:

  1. Laura heter min, som jag fick då jag var 6 månader och som fortfarande sitter bredvid min säng. Den har min far fått hämta 40km mitt i natten och en gång då den var försvunnen hittade mamma min den i höghusets roskis dit nån illbatting stoppat den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Armades illbattingar som inte fattar var Laura hör hemma! Själv var jag djurcentrerad och min "docka" hette Ludde, och han bor fortfarande hos oss. Luggsliten och skön. Tre ungar har nött pälsen.

      Radera
  2. Min brors docka hette Agatta och det tycke jag var ett fint namn. Men ingen vet, vart hon, Agatta alltså, gick sedan.... Jag har 3 mössor färgida och en till ska jag sticka innan dom kommer till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sticka på! Jag väntar med spänning :)

      Radera
    2. Hej.

      Jag försökte sända meijl dill det men det gick inte - den om tillbaka som "undelivered". Men jag skall söka igen. Samma Agatta-anonym som ovanpå.

      Radera
    3. Hej igen Anonym :) Försök igen och kolla stavningen. Netikka ska ha två K och mitt efternamn kommer före förnamnet som följs av @. Jag brukar undvika att skriva ut min adress för tydligt för det finns sökmotorer som suger åt sig allt som har @ i sig.

      Radera
    4. Hej igen för min del också. Ny kunde jag troligen både stava och skriva rätt. Och troligen hinner jag sy en mössa till innan det är öppet på posten.

      Anonym som heter Seija

      Radera
    5. Hej "anonyma" Seija! :) Ja, ditt mejl kom fram och jag har svarat.

      Radera