torsdag 16 maj 2013

Den här och några till


Älskade medarbetare och lotterideltagare.

Tiden har gått ut.

Nu stänger tombolan.

Gensvaret på lotteriet med motprestation har överstigit mina vildaste drömmar!

Ni är fantastiska!!

Och ja, det blev en bra bit över 100 mössor. Jag räknar imorgon. Nu är inte alla mössor deltagare i lotteriet utan har fått hoppa in i hundralådan ändå.

Men till alla er som har skänkt en lott, för det blev ju så, så ber jag om lite tålamod, för fastän jag varit strukturerad och ordningsam längs vägen så behöver jag god tid och lugn och ro för att sammanställa materialet till dragningen. Ni överraskade mig. Vilken lycka!

Jag kommer att tillverka lappar med namn på. Lika många lappar som man skickat in mössor. Sen tänker jag fråga avundsjuka mannen om han kan tänka sig att dra vinnarna. Så får han känna sig delaktig. Och skulle det nu råka sig att Evalottastinagunvor skulle vinna en bok så tänker jag att hon behöver bara en. Så den som lämnat in fler mössor har större chans att bli vinnare, men kan tyvärr inte vinna fler än en bok. Tre böcker i potten. Det är väl okej?

Håll ut vänner. Håll ut. 

Den som väntar på nåt gott väntar oftast för länge. Eller hur det nu var...?

4 kommentarer:

  1. Det är så spennande - och låter bra va du säger!

    Det har varit roligt att vara med och se vilka fina mössor du har fått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli lite svårt när det är färdigt. Vad ska vi då hitta på? För nog fortsätter vi väl?

      Radera
  2. Snälla flickor väntar tills dom blir utan är också en variant. Men den gäller inte i det här fallet. Härligt att du fått in så mycket mössor och fler är som sagt på ingång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du tar upp ämnet så försynt. Det var ganska länge sedan jag var snäll flicka. Jag är lite mer en tant med åsiktsinkontinens. Vad är du?

      Radera