fredag 17 maj 2013

Håll i er nu!


Postlådan har varit övermätt senaste veckan! Rapar så fint och tackar för alla gåvor!  
En grön mössa med blomma har Carolina skickat. Tusen tack!


Seija stickade några till.


Sandra hann få sina skickade innan hon for på äventyr.


Nancy kan säkert sticka enochenhalvtimmesmössor i sömnen vid det här laget. Så mjuka och sköna!


Marie-Louise skrev att mössorna passade i hennes liv just nu. Det tog tag i mitt hjärta. 


Jennie tänkte på de vuxna som också vill pryda huvudet i sommar. Härligt melerat mjukt garn.


Sanna har stickat och skickat både för sommarhuvuden och babylådor. Här är hennes mössor. 


Och till sist något som betyder speciellt mycket för mig. Min kollega Marina som hållit upp med stickandet i 20 år är igång igen. Hon har alltid lyssnat på mitt garnprat och skänkt mycket restgarner genom åren. Att hon kunde sticka så här fint visste jag inte. Hon överraskade mig totalt. Och hon har lovat fortsätta. 

Nu undrar ni säkert hur många mössor det blev till slut. 


Jo, hundralådan arbetar med moms. 

Jag är så glad och tacksam över att vi lyckats göra gott tillsammans. Fler av er håller kontakten med mig även utanför mössorna. Nya nätvänner. Och så alla överraskningsmössor som visar att det visst finns folk som läser Knappmakerskans blogg. Många fler än jag kan ana. 

Tack allesammans!

We did it!

Ikväll andas jag ut efter att ha förvärvsarbetat under press i veckan. Och lyckats! Jag säger bara: "Lärare och maj". Tur man har mössor att tänka på som omväxling. Imorgon skall jag fixa med lotteridragningen.

Håll ut! 


6 kommentarer:

  1. Man mår så rackans bra och blir så himla bra av att traska in på din feelgoodblogg.
    Du är en värme- och glädjespridare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det skulle ju inte gå att sprida utan er! Mitt gäng. Mina nätvänner. Belöning direkt med så fina kommentarer. Vi drar åt samma håll, siddu. Kram Bibbi!

      Radera
  2. Så bra att min gröna mössa hittade fram :) kram Carolina

    SvaraRadera
  3. Åh, tänk att jag satte fyra mössor på posten och så blev dom 123!
    Eller, lite så känns det i alla fall... :)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att de kom fram! Helt otroligt att det kom in så många och så inspirerande att se vad många tillsammans kan göra - med en god dragare och inspiratör som du Maria!

    SvaraRadera
  5. Kära vänner! Mössorna har avrest. Vi får väl önska dem en hoppfull framtid. För alla. Miljonershundratusenåtta tack för er insats. Ingen konst att inspirera brinnande själar.

    TILLSAMMANS!

    SvaraRadera