måndag 13 maj 2013

Mera, mera, mera


Mössor i långa rader. Äntligen har det landat lite värme på vår altan och vår kyrkbänk får nötas igen. Först lite möss-parad och sedan en sittstund i solen. Fast den här årstiden pockar trädgården på uppmärksamhet, så sitta ner är det knappast ro för.


 Anna-Lena har satsat på färgglatt. Och lyckats storligen. Gladpiller.


Anna har naturnära klassiker som är stickade i återvunnet bomullsgarn. Hennes barn sov så snällt att hon fick fyra mössor gjorda. Tack till barnen också.


Korsnäsgänget som bidragit till babylådorna tidigare ville också vara med i lotteriet och dom har lyckats igen. Finfina mössor. Det är Maj-Lis och Ulrika som stickat. Fast den gröna babyhjälmen hade inget namn i sig, men får så klart vara med. En eventuell stickare kan ju spåras.


Dagens räkning ger ju hopp om att vi når målet innan torsdag. Själv har jag fått flera färdiga i veckan. Jag som trodde att jag blivit hög i korken när jag hoppades på 100 mössor. 


 Gamla, lomhörda madam Selma håller mig sällskap på trädgårdsrundorna. Här sitter hon och avnjuter solen och dofterna. Finaste katten i världen om ni frågar mig.

8 kommentarer:

  1. I morgon skickar jag iväg två mössor, har satsat på större barn/vuxna denna gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Lilleman hämtar posten när han kommer från skolan, men snart får han ta väska med. Såååååå mycket paket.

      Radera
  2. Madam Selma ser så klok ut som om hon hade all världens visdom. Och tänk att du kommer att få över hundra mössor! Det var duktigt, det.

    Anonyma Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, över 100 blir det... Tre paket idag och mer på kommande.

      Radera
  3. Åh vilken vacker kisse.
    Vilka härliga fina mössor som låg så fint uppradade. Jag har också några mössor på G. Du kommer nog att landa en bra bit över 100 skulle jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu mera?!?!? *ler upp till öronen*

      Radera
  4. Man får sova en natt till innan man får veta hur många fina mössor du har fått! Oj va svårt det är att vänta...

    SvaraRadera
  5. Hjälp! När ville du senast ha mössorna! Har totalt gömt att skicka dem! Har haft fullt upp ute och glömt allat annat :(

    SvaraRadera