onsdag 29 maj 2013

Sommartider på bloggen


Kära läsare. Jag kommer att införa sommartid på bloggen. Det betyder att det blir glesare mellan inläggen. Inte för att händerna slutat arbeta. Inte för att idéerna är slut. Inte för att jag har tröttnat. Och absolut inte för att garnet tagit slut (bevare mig väl).

Utan bara för att jag tror att det är bra.

För trädgården.

Den ska skötas och dekoreras.


Senaste helg var Bella och jag ute på uppdrag och i samma veva fick hon mer pynt.


Detaljerna börjar falla på plats och hon riktigt myser i sin pensionärstillvaro.


Hon har fått sällskap av stolen Sture. Han var skröplig och ful, men här ser man vad lite plastikliturgi kan åstadkomma. Sture är också pensionär. Numera.


Sparken Spartakus väntar på ett infall och ska få ingå i pensionärsrabatten. I planerna finns både garn och klängväxter för hans del.

Som ni märker ska jag ha roligt i sommar. Utomhus.

Jag lovar att berätta mera.

Sporadiskt.




4 kommentarer:

  1. Jag har seriöst fotograferat de där vita stolarna i olika scener efter vad jag hittat och jag skulle absolut vilja fotografera de här skapelserna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då packar han kameran sin och kommer upp! Captainen! :) Välkommen!

      Radera
  2. Hoppas du får ett härligt sommarlov men jag ser redan fram emot de sporadiska inläggen. Din trädgård med alla invirkade saker kommer att bli fantastisk.
    Ha det härligt och njut av varendaste dag.

    SvaraRadera
  3. Njut av sommaren! Vad är skönare än att sätta sig i en bekväm fåtölj med en stickning eller virkning efter att ha stått med baken i vädret i trädgården flera timmar? Men det finns förstås en risk - jag har märkt att en herre vid namn John Blund gärna försöker hälsa på just då.

    Sommarhälsningar

    Nancy

    SvaraRadera