onsdag 8 maj 2013

Veckans gåvor - och den avundsjuka mannen


Jag har det så gott ställt att gubben min har hämtat posten då jag kommer hem. I ett försök att dölja sin avundsjuka uttryckte han sina sympatier med postutdelaren som säkert hade stora problem att få paketen att rymmas i postlådan. För paket kommer det. Och trångt blir det. Och ingenting till gubben. Stackarn.


Så här olika kan det bli om man har mycket garn. Flera av modellerna finns i boken Sticka och skicka som lottas ut i maj. Heja Ingamay!


Mjuka paket som man får klämma på lite först visar sig innehålla många glädjande maskor. För lagar man så här fina mössor blir både stickaren och bäraren glada. Heja Nina!


Det här är en mössa som nästan var på väg till rymden, men som landade i Finland i alla fall. Heja Marie!


När solen skiner som bäst kan det vara bra att fälla ut brättet. Vilka solhattar! Heja Nancy!

Nancy har sin vana trogen också bidragit med mycket värme till babylådorna. Hon har redan boken som lottas ut och tycker det räcker med den så hennes mössor får hoppa ner i "hundralådan" utan att vara med i lotteriet.



Ja, så här ser det ut efter senaste räkningen.

Dragning på torsdag om en vecka. Ännu hinner vi sticka och skicka lite.

Läs HÄR hur du ska gå tillväga om du vill vara med.

Nu får jag nog hitta på nåt fint att sätta i postlådan så att gubben min får nåt också ...

4 kommentarer:

  1. Vore jag en riktig snitsare så skulle jag virka någon trevlig tröstpresent och skicka till din gubbe så han fick ett eget paket. Men man får väl fiffilura lite på vad man kan hitta på *mumlar lite*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är både snitsig och fiffilurig du :) Och så kan du mumla så skönt. Jag ser dig gå till finastolen. Helt tydligt. Och så mumlar du lite till :D. Kram på dig! Du förstår dig på gubbar du!

      Radera
  2. De två översta till höger i Ninas hög börjar likna det som jag är ute efter. Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaa. Kanske Nina delar med sig av kunskapen? Jag ska fråga. Återkommer mejl-vägen. Kram!

      Radera