lördag 29 juni 2013

Värmerapport - mittisommarengåvor


Helgen har varit rik på gåvor. Riktigt rik. Korsnäsborna har varit flitiga och tänkt på barnen. Det skall bli så roligt att skicka dessa varma filtar i augusti. 

Jo, för nästa omgång babylådor planeras till augusti, så de som sitter och sommarstickar i lugn och ro kanske vill bidra med något då. Allt är så välkommet och glädjen är stor hos mottagarna.

Sommarmössorna är utdelade och blev mycket uppskattade. Den magiska lådan är tom och väntar på nästa projekt. Det pyr och ryker i hjärnkontoret kan jag berätta. Men jag låter mig ha sommarlov ett tag till ännu innan vi ställer till med nästa "bus". Bara för att det är så roligt att göra något gemensamt.


Hjälmmössor, som jag envisas med att kalla den här modellen,finns nu på lager för höstens bebisar. Tänk att det växer små, väldigt små människor i magen på mammor. Det är dom som vi vill hålla varma.


Tänk att dessa små bebisar kanske har storasyskon som väntar, men på ett annat sätt än mammorna. Det är dom som vi vill hålla varma.


Väx, väx alla barn. Vi önskar er en god framtid.


Till sist en bild på tre dräkter från Yttermark.

Jag undrar hur hon gör...

Det liksom rinner koftor och byxor och vantar och tossor ur händerna på henne, stickvännen min. Det är med största nöje jag överlämnar en påse garnnystan i byte.

För det blir ju så många varma bebisar på det sättet.

Om någon undrar vad det saknas till augustilådorna ännu så är det byxor. När lådorna planerades fanns inte byxorna med, men eftersom det kommit in så bra hittills så fortsätter vi med dem.

Eller hur?

9 kommentarer:

  1. Vilken storlek vill du ha på byxorna? Jag har ju en 5-timmars kofta och ett par byxor här. Tror dom är storlek som passar ca en ettåring.

    Hjälmmössa.....det liksom heter hjälmössa :) Om nån annan säger nåt annat, s åtror jag dom yrar :)

    Hinner det i tid om du får dem den 13 augusti?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Byxor som passar 3 mån-6 mån tror jag blir bra att sätta i lådorna. 13. augusti funkar säkert!

      Radera
  2. OK. Skall försöka få dem lite mindre denna gång :) Vill du ha dem tidigare så meddelar du. Annars får du dem sen :)

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har fått in. Jag har ju fortfarande mössorna till något större barn liggande här. Du vill väl fortfarande ha dem? Det är så många saker som vill ha uppmärksamhet så man hinner inte riktigt med.
    Filtarna såg spännande ut. Kan du inte ta ett kort på en "utvikt" filt *nyfiken i en strut*.

    SvaraRadera
  4. Förresten är det nog en och annan mössa som passar till en vuxen också. Det är blandat med bomullsmössor och acryl.

    SvaraRadera
  5. Massor av varmt bus! Så fina! Och så fina ord du skriver. Man berörs i hjärtat av att kunna värma de små! Tack för att du finns! Och ha en underbar sommar!
    Carol

    SvaraRadera
  6. Tänk, vänner, att ni finns kvar härute i nätrymden fastän jag inte visat mig på ett tag. Vänliga och uppmuntrande som alltid. Här hos Knappmakerskan är det ingen brådska med att få in produkter. Det är så när det går att ge små portioner med korta avstånd. Ingen kontainer behöver fyllas under en viss tid. Närproducerat.

    SvaraRadera
  7. Så fina och vackra "baby-stickade"... Man blir så glad när man ser dom - och när man tänker på mammor och familjer som kommit långa vägar. Någon har tänkt just dem. Det kommer något också från Anonyma mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Seija! Jo, tankarna snurrar iväg till alla små. Och tillsammans kan vi göra skillnad. Bra att du är med!

      Radera