tisdag 9 juli 2013

När det inte regnar


När det inte regnar så kan jag måla utomhus. Nu har jag under flera år gått och tittat snett på uthusdörrarna vars senaste omsorg förverkligades förra årtusendet. Lite skeva och vinda, men i blickfånget alla dagar. En sned blick nu och då har inte gett förändring. Konstigt.

Äntligen kom vi oss till målfärgsbutiken. Och ny kulör blev det också. Vi siktade på "Hunting Green" för det passar så bra ihop med våra andra traditionella färgval. Urblekt blå är liksom inte inne i år. Har vi bestämt.


Bilden på koftan i färgen Hunting Green är tagen av Ylva Johansson som också har komponerat det nya mönstret. Jag har frimodigt stulit den från Kyrkkaffebloggen.

Tack och förlåt!

Imorgon är det regnväder hos oss. Det har dom loooovat.

Då skall jag ta fram stickorna och ett härligt garn och sätta mig i stickstolen. Nya koftan. En kopp kaffe får göra mig sällskap. Sedan flera koppar kaffe.

Tack Ylva och Anna för gott samarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar