tisdag 27 augusti 2013

Augustikoner


Månaden augusti har varit givmild. Mitt lager av garnkoner har utökats med billiga pengar. Det är nåt med mängden och metrarna som får mig att känna mig oerhört rik. Garnrik.

Den rikedomen gör min hjärna kreativ. Konerna är prydligt staplade i vårt redan översvämmade sovrum. Innan jag somnar och när jag vaknar kastar jag lystna ögon efter dom. Skönheterna. Metrarna. Möjligheterna.


Jag går näranära och njuter av lingarnets struktur. Disktrasor. Himmelsblå disktrasor. 


Svepande metrar tunna trådar. Tänk att dessa trådar kan bli nåt helt annat bara de får dansa lite annorlunda. Väntar på att bli uppbjudna. 


Vilken dans ska vi ta?

En snoa?

Eller lambada?

Spelar ingen roll, jag kan båda!

2 kommentarer:

  1. Åh jädrars så avundsjuk jag är på din linskatt. Men glad för din skull givetvis. Dansa och skutta och låt kreativiteten flöda så där som bara du kan. Heja på syster!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken skatt! Skulle gärna komma över nåt likannde nångång och snoan får vi hoppa över. Blir så yr i bollen av den att det inte går att sticka :)

    SvaraRadera