söndag 25 augusti 2013

Lappar - ett uppsamlingsheat


Tack och förlåt!

Jo, för jag skulle så gärna tacka er personligen med namn och så, men nu trillar det in lappar i jämna strömmar och jag tänker att jag nog ska minnas, men ack ack.

Så ingen nämnd, ingen glömd.


I dagsläget finns det 147 lappar i magiska lådan som skall förvandla våra gemensamma rester till värme för många. Fantastiskt!

Om ni känner igen era lappar på bilderna så "plinga" gärna till i kommentarerna, så ingen nu går och tror att jag stickat alla själv.

Sen går ju tankarna till monteringen...

När?

Hur?

För färger finns det gott om. Och storlekar. Det är faktiskt svårt att få till 18 centimeter har jag märkt. Mina egna lappar blir gärna lite större, medans andras lappar kan bli lite mindre, men de allra flesta är runt 18 jämnt. Prick!

Så jag tänker mig att jag samlar in lappar ett tag till så att det blir ordentlig variation på färger och storlekar. Då finns det alltid några som passar ihop.

Vi stickar vidare!

11 kommentarer:

  1. Pling :)
    Sonen åkte iväg idag och paketet med stickat som skulle med i Fin-expressen blev kvar. Men nästa gång.....
    Det är super svårt att få lapparna att bli 18*18 cm. Jag ritade en mall åt mej och ändå blev de färdiga 17,5*17,5 cm....suck....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska vänta med det största tålamod. Det är en rysligt fin kille du har. Så glad att få träffa honom ibland. I garnärenden. Han är snäll som ställer upp :)

      Radera
    2. Tack tack :) Sonen är så uppvuxen med garn, att han säkert tror jag är sjuk om jag inte simmar omkring i garnnystan. För övrigt så kan herrn också fixa lite på en vävstol vid behov ;) det har också hört till normal uppfostran :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Inte är mina lappar 18 x 18 cm heller fast jag så mycket försökte... Nu kommer det några till.

    Seija

    SvaraRadera
  4. Bara jag orkar leta fram ett kuvert, modell större, så blir det några lappar, storlek mellan 17 och 19 cm på något led. Under tiden kanske jag stickar några till, på stugan. För där finns ogräs, odlat och garn, men inga kuvert. Nu har dock ett nytt "problem" dykt upp - den trevligaste karl jag känner till. Han heter Karljohan och har plötsligt dykt upp i många exemplar i skogen. Roligt att plocka, men det tar ju sin tid att rensa också.
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kuvertet landade idag. Tack! Jag känner också den gentlemannen. Han är lite gles häruppe i år. Jag får plocka på arbetstid i år :)

      Radera
  5. Hej, har sticka några lappar och undrar vart de ska skickas?

    SvaraRadera
  6. Hej igen, Såg ditt inläggom insamlingen till Lettland på facebook - så för enkelhetens skull skickar jag dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter jättebra. Elin har redan börjat montera första filten, och fler lär det bli. Härligt att du skickar!

      Radera