måndag 12 augusti 2013

Nya lådor, många lådor


Underbara Sandra som har gjort våra underbara lådor har börjat jobba på sitt underbara jobb efter en underbar föräldraledighet (ledighet förresten?). Det är ungefär då som tiden tar slut. Hur ska hon hinna med lådorna?

Men bättre brödlös än lådlös. Jag for till min favoritloppis, Suvi-loppis i Vasa, och fick berätta om vår verksamhet och pekade på finfina lådor i samma veva. Så nu har jag inhandlat lådor för överkomlig peng med rabatt. Tack för gott samarbete!


Öde och tomt


Grunda med varma filtar


 Fylla på med koftor, byxor, mössor och sockor.

Vad får jag se då jag vänder mig om?


Jo, ett berg med koftor, mössor, sockor, vantar och filtar.

Jag hoppas ni inte misstycker om jag lägger med lite extra i lådorna. Det är nämligen ert fel, kära vänner, att det flödar över. 

Det är alltid bra med ett par extra sockor, tänker jag, koftor kan behövas i två storlekar, mössor får man ha fler av...



Nå, nu tycker jag att lådorna känns generösa och varma. 

Välkomna alla bebisar!


Innan locket läggs på sätter jag ett virkat hjärta i varje låda. 
Hoppas dom förstår. 
Det är av kärlek vi gör det här. Människokärlek.


Här står tio lådor klara för leverans. 

Dessutom har jag en stor påse med större värme för syskon och föräldrar. 
Samt en påse med åtta byxblöjor. 
Samt en påse med halvstora filtar. 

Det tar aldrig slut. Det finns produkter kvar i lagret. Det är bara lite mer i balans. 

Jag tänker sova gott i natt!! 

20 kommentarer:

  1. Så underbart. Jag blir alldeles varm av att läsa allt detta. Nu vill jag också vara med. Får ta reda på hur det går till och sätta fart med lite stick och virk..Kram till alla som bidrar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen med Birgitta! Under rubrikbilden finns en flik som heter "Vem är knappmakerskan?" Där hittar du min mejladress. Ta kontakt så får du veta mera.

      Radera
  2. Underbart att se,måste vara härligt att packa ner så många fina saker i kartongerna.Synd att det posten här i Sverige inte har specialpris på välgörenhetspaket.Min skrala pension tillåter sällan några extra utgifter,tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soili du gör så fantastiskt mycket för de små och du gör det generöst och kärleksfullt.

      Radera
    2. Det där med postavgifterna för storstickare borde vi hitta en lösning på. Men du Soili, du är min idol. Min blogg har gått från allmänt om garner och hantverk till mer välgörenhet. Inspirerad av dig. Jag tror vi har likadana hjärtan. Kram!!

      Radera
  3. Helt fantastiskt. Ja du kan verkligen sova gott nu Maria som ordnat så fint för så många små. Det är kärlek det.

    SvaraRadera
  4. Åh, så fina och vackra saker. Härliga lådor och fin historia. Ja, dessa lådor kan man ge vidare med nöjet och ta emot med glädje. Många bäckar små växer riktigt vackert till en å - bara någon lite visar vägen.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl just tillsammans-kraften som överraskar mig mest. Att vi är många och gör varsin del och så blir det så mycket på en måndagskväll. Tur jag har en gubbe som förstår sig på behovet av lagring. Förresten är det han som levererar.

      Radera
  5. Vilken storlek på lådorna skulle du vilja ha? Funderade om jag hittar nån passlig, så skulle jag kunna skicka nästa sändning i en sådan låda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandras dekorerade lådor är skolådor för kängor och stövlar. Lite större än de minsta skolådorna alltså. Skicka med fin-kuriren bara!

      Radera
    2. Har du bilder på de lådor som Sandra dekorerade? Tänkte stjäla lite idéer :)

      Radera
    3. Här:
      http://knappmakerskan.blogspot.fi/2013/02/varmerapport-5.html

      Radera
  6. Härligt med så många och så välfyllda lådor!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina lådor med vackert och varmt innehåll! Du har verkligen lyckats inspirera många av oss att ta till stickor och virknål. När jag såg lådorna började det klia i fingrarna igen att sticka något konkret, inte bara bitar fill filtar. Och vad passar bättre i regnet - vi tycks få hela sommarens regn på några dygn. Lämpligt innesittarväder.
    Kram! Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med kli i fingrarna. Önskar dig mycket av den varan. Det blir så bra för så många då :)

      Radera
  8. Heja Maria och alla ivriga stickare! Jag blir så glad av det här projektet.
    Och så blev jag glad av hönsens fina blombukett :) Jag undrar vad du har i tankarna för nästa graffitiattack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du är inte ensam om att bli glad :D. Ända in i hjärteroten. Nästa graffiti tror jag är lite hemlig... Kanske du vill vara med?

      Radera
    2. Hahaa, tror du jag klarar av att vara så tuff? ;) Det skulle allt va lite spännande!

      Radera