söndag 6 oktober 2013

Det händer i kulisserna



Trots att bloggen för tillfället lever ett lite tystare liv så händer det mycket i kulisserna. Mycket mer än bloggrelaterat kan vi säga.

Här det bloggrelaterade:
  • mössor stickas
  • garn postas
  • lappar tas emot
  • förfrågningar besvaras
  • garn sorteras efter stordonation
  • produkter packas

Just nu pågår flera insamlingar parallellt. Kan ju inte låta bli när jag har kontakter och ni är så underbara som hänger på.

Tillsammans kan vi göra skillnad för fyra, för fyrtio, för fyrahundra, för...



Olika insamlingar via den här bloggen (oktober 2013):

  1. Babylådor för nymänniskor som föds inom Mottagningscentralerna för asylsökande i Österbotten. Stickad ullvärme, startpaket med nya stickade/virkade plagg. Målet för 2013 är uppfyllt och jag ber er använda stickfarten till något av följande:
  2. En God Jul för utsatta kvinnor, Sisters' Finland samlar in julklappsmaterial för kvinnor (och deras barn) i utsatt läge, skyddshem, fängelser od. Inom oktober månad. Läs mer i detta inlägg.
  3. Varma vintermössor för vuxna med betoning på män. Nuvarande asylsökande och kvotflyktingar från bl a Syrien som Finland lovat hjälpa. Vi kan vara med på ett hörn. Värme och kärlek i maskorna. Öppen insamling utan tidtabell, vintern är ju lång, men första leverans de närmaste veckorna.
  4. Lappfiltar, ett gemenskapsprojekt. Lappar av alla kvaliteter och färger som kommer Mottagningscentralerna till del. Men nu börjar tankarna snurra kring om lapparna som "blir över" vill bli stora halsdukar istället... Hoppas ni går med på en liten programändring eller ska vi säga produktutveckling? Det har visat sig att lapparna är underbara, men svåra att montera då storleken varierar något. Så somt till filtar och resten till generösa halsdukar. Okej? Utan tidtabell. Restgarner tar ju aldrig slut.
  5. Till sist en mer oberättad insamling som jag inte själv styr över, men som jag lovat att ta hand om lokalt. Sukkia Sotureille (sockor för kämparna) handlar om en insamling för barn som drabbats av cancer och andra allvarliga sjukdomar. De kämpar tappert varje dag. Jag förmedlar sockor till barnavdelningen på Vasa Centralsjukhus. Gruppen riktar sig till hela Finland och finns aktiv på Facebook om du vill vara med. Sök om medlemsskap. Bara oktober månad.

Jag vet att ni är många som följer med och skänker. Idag fick jag ett samtal om en stordonation från Åland. Leverans onsdag. Ibland kan mina egna maskor kännas så futtiga, men så tänker jag på att vi är så många. Tack för era insatser.

Mer garn åt folket!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar