måndag 4 november 2013

Julkransar - en produktutveckling


Det började med en röd halsduk i fantasigarn som hittades på loppis för 3 €, en överkomlig summa alltså. Tankarna flög iväg till krans i storformat och hjärncellerna slirade runt ett bra tag innan de landade bland mina kontakter, en trädgårdsbutik som också erbjuder binderitjänster. Med stora armrörelser och ivriga förklaringar fick jag till slut fram att jag sökte en kransbotten.

Förhandlingarna ledde fram till att kransen nu ingår i trädgårdsbutikens julskyltning. Och jag fick se halsduken förvandlas till något fulsnyggt. Kransen väcker dubbla känslor i mig. Skräckblandad förtjusning. Och det kan vara riktigt bra för fördomarna. Fulgarn kan bli snyggt. Tror jag.

På hemmafronten har det blivit fler kransar i mindre format. Jag visar de två jag gillar bäst hittills.


Rätstickat stycke i dubbel akrylmohair. Tack vännen S för gåvan. Sedan några tovade kulor. 


Fast allra nöjdast är jag nog med flätorna i grått med en stickning som en tomte glömt kvar.


Så nu slirar vi vidare, hjärncellerna och jag. Det är roligt det här!

4 kommentarer:

  1. Gillar speciellt den sista kransen! Flätor, grått och ministickningar är alla favoriter. :)

    SvaraRadera
  2. Men jistanes så fina kransar. Jag gillar ju den översta och den nedersta bäst. Den översta skulle vara jättefin med pyttesmå silvriga bollar i. Stickade bollar givetvis.
    Den nedersta är bara så kanonhärlig.
    Du är en inspirationskälla.

    SvaraRadera
  3. Oj va dom var fina! :)
    Jag var in i denna fabriksbutik (link nere) idag (farlig plats ;) ) Förklarade för stackaren som jobbade där vad jag skulle ha och han skakade på huvudet och smålog "jo det är många som gör konstiga saker av dessa, förstår inte alls" och så släpade jag iväg 14 meter #nån slags rör isolering" och "någo överlopps kantiga bitar# till bilen.
    http://www.nmc-finland.fi/

    SvaraRadera
  4. Tack hörni! Det har varit roligt hela vägen.

    SvaraRadera