lördag 2 november 2013

Värmegåvor i julens anda


Hoppas ni finns kvar härute i nätrymden trots att jag har glest mellan inläggen. Det var för väldigt länge sedan jag lovade mig själv att stressvägra. Det löftet har fört med sig tuffa prioriteringar. För till slut måste man välja bort sånt som är kul och ger glädje. Därför har ni fått vänta. 

Så nu sitter jag här fullt rofylld och tacksam. Jag får vara med om att förverkliga drömmar tillsammans med er. För drömmarna handlar om värme, trygghet och omsorg genom garn. 

Jag har satt min tid på att packa upp era alster och fördelat dem i rätt påse för vidaretransport till dem som behöver. Förra veckan åkte två stora, verkligen stora väskor iväg söderut med mycket herr-värme. Självklart skickade jag med allt annat passande på samma gång. Miljoner miljoner tack. 

Det har nämligen varit inspektion. Migrationsverkets inspektörer har varit på plats och blev hänförda över babylådorna och övriga gåvor som vi hjälp till med tillsammans med andra.

Vi kan nog sprätta lite stolt med hängslena nu.

Här är bilder på gåvor som åkt iväg redan och som åker iväg till Sister´s Finland-insamlingen nästa vecka.






Allt är guld värt!

Det fanns en tid då julen firades som födelsedag för en kändis. Denna kändis lär ha sagt: "Det ni gör för en av dessa utsatta människor, det gör ni för mig".

Så grattis på födelsedagen!

I förskott.

9 kommentarer:

  1. Tack Maria - så fint du har skrivit och fotograferad en gång till. Det är alltid en stor glädje att besöka dina sidor.

    Seija, den anonyma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, du är kvar Seija! Fast det har jag känt i luften :)

      Radera
  2. Men så klart vi är kvar. Var skulle vi annars vara? Det är klokt av dig att inte stressa. Allt hinns med ändå och det är bättre att ta saker med ro annars förlorar man glädjen i det man gör.
    Fina bilder bjuder du på och man blir glad när man ser allt vackert.
    Var rädd om dig Maria för du är själv värd guld. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske ni skulle leva ert liv i den "riktiga världen" och alldeles glömma bort mig ;)? Nääää, det trodde jag nog inte. Kram själv!

      Radera
  3. Instämmer helt i det Bibbi säger! Ta det med ro, vi finns kvar här. Man kan inte alltid göra det som är roligast, ibland måste man göra sådant som måste göras (som att tvätta fönster).

    Kram Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med stort skratt konstaterar jag att inte ens fönstren är tvättade! Så länge man ser ut, tänker jag tyst för mig själv, och stickar vidare. Kram!

      Radera
  4. Hej Maria

    Oh ja, jag är med och följer din blogg noga. Två veckor borta från Finland... Svenska språket tycks vara lite svårt att skriva då och då, men nu försöker jag :)

    Vet du - eller någon annan av Er här om "Femtimmarskoftans" mönster kommer även på finska?

    Seija, den anonyma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om den inte redan finns borde den genast översättas! Jag ska forska lite...

      Radera
  5. Tack, Maria. Jag väntar och hoppas att du hittar det. Koftan är ju så söt.

    Seija, den a.

    SvaraRadera