lördag 14 december 2013

Julkoner


Årets julgrupp har fått tillskott av garnkoner. Pojkarna skrattade gott och ruskade sakta på huvudet åt mammas tokigheter, men jag är glad över att få fira jul och påminnas om det som är värdefullt. Äggkartongen med flörtkule-Josef och -Maria och glasspinne-Jesus har minstingen gjort för flera år sedan. Julkyrkan tog mannen med sig till vårt gemensamma bo och den hör till sedan barndomen. Stenullsfåret dök upp i fjol och som modernt inslag får vi räkna julgranarna i rött och grönt. 

Nu får julen komma.

Ni ska veta, kära läsare, att ni är i mina tankar fastän inläggen är glesa. Jag är glad att mina äldre inlägg finns kvar och hoppas att de kan ge inspiration till stordåd i garnvärlden. Men det stundar hoppeligen nya tider med tätare inlägg.

Tills dess;

  • Hav tålamod. 
  • Håll ut.
  • Och tack för att ni finns.
De människor som vi ville värma har fått sina gåvor. Tillsammans har vi gjort julen ljusare för flera. Nu laddar vi om och får strax börja ett nytt stickår med nya utmaningar.

Är du med?


11 kommentarer:

  1. Klart vi är med!
    Trevlig väntan på jul :)

    Sitter här i stolen trots sen timme.....men kisse-missen kom och sova i famnen och då kan jag ju inte stiga upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra. Då är vi åtminstone två.
      Kanske det är kattens tur att spinna då?

      Radera
  2. jag vill gärna vara med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Ulla. Håll utkik efter uppropen så tar vi krafttag tillsammans. Men lite jullov först...

      Radera
  3. Jag hänger gärna med på vad du än hittar på. Du är en energi- och inspirationskälla. Dina inlägg får komma när de kommer. Det ska vara roligt att blogga och inte jobbigt. Vi väntar så gärna.
    Jag gillade julkrubban. Det barnen gör är så himla kul att ha kvar.
    Hoppas du och din familj har goda fina helger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du lovar ganska mycket med dom orden Bibbi. Tankarna hinner flyga iväg till verkliga utmaningar :). Men som tack för dina fina ord håller jag tillbaka galenskaperna ;).

      Radera
    2. Näääää jag gillar ju faktiskt när du är galen *S* så släpp fram galenskaperna. Vi är starka nog och tillräckligt galna själva för att ta emot dem med öppna armar serru bönan.

      Radera
    3. Bönan här. Beundrar styrkan. Beordrar tankarna. Buset tilltar. Brukar landa. Bibbi äger!

      Radera
  4. "Bibbis blandning" skriver allt vad jag ville säga. Men ny säger hon det så mycket bättre så det är bra så. I väntan på nya projekter. Ha en så vacker och ljuv juletid.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får av hela mitt hjärta önska samma sak åt dig, Seija. I väntan på nya äventyr.

      Radera
  5. God Jul till dig och din familj. Jag hoppas ni får det mysigt och gott i kärlek och gemenskap.

    SvaraRadera