söndag 1 december 2013

Decemberstickning


Under december månad brukar livet röra ihop sig. 

Dygnen har trots allt tjugofyra timmar varav de flesta är mörka. 

En tid för återhämtning och eftertänksamhet om man ser på det helt praktiskt. 

Men verkligheten ser ofta annorlunda ut. 

För att motverka den allra värsta julstressen tänker jag här göra reklam för små kreativiteter som motvikt till kommersialismens rytande vrål. 

  • Hos Tålamodspåsen kan man sticka lite varje dag. Fjolårets mysteriestickning bidde en strumpa. Vad kan det bli i år? En ny ledtråd varje dag, om jag förstått det rätt. 
  • Hos Garnstugan kan man följa med i adventskalendern och jag ser fram emot små tips med koppling till garn. Jag kommer att göra åtminstone ett virkat hjärta. Precis ett sånt som mamma har hemma. 
  • När det kommer till julen kan jag tänka mig att inreda lite flitigare. Årets jullöpare är köpt av Ann på Åland. Ett tydligt och färgrikt formspråk har hon. Just i år njuter jag av röda kottar.


Låt tillsammans, värme, och stillhet få råda i advent.

Nu sätter jag mig ner och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar