måndag 6 januari 2014

Vardagsvärme


Nu börjar vardagen efter ett skönt jullov igen. Det betyder grova arbetsbyxor och skyddsskor vissa dagar. Andra dagar lättar jag upp med jeans.
Varje morgon väljer jag omsorgsfullt ut en sjal eller halsduk som gärna får matcha  utstyrseln. Mycket svart blir det...


Sjalmönstret är till en början Mea Shawl av Emma Fassio men jag har avslutat den med en egen lösning och halvvantarna är All Prettied Up av Lena Gjerald. Allt stickat i Austerman Step som fyndats på loppis. Tummen blev extra bra.

Så nu har jag "blingbling" i jeanstoner. En liten yllescarf och halvvantar i jeansblått med urtvättade nyanser. Perfekt för dagar med stillsammare undervisning. Dagar då min dragkänsliga kropp brukar frysa.

Tant? Jag?

Jag väljer att kalla det förståndig.

1 kommentar:

  1. Du gör helt rätt. Man ska vara rädd om sig så länge man har sig.

    SvaraRadera