tisdag 25 februari 2014

Mössa i merino i Mariehamn

Hälsningar från Mariehamn.

Vädret är milt och kräver inte vinterutrustning, men på stickorna är en mössa i merinogarn.

Den medtagna internetkopplade utrustningen vill inte samarbeta vad gäller bilder men om ni snabbt hoppar in till Kyrkkaffebloggen och det nyöversatta mönstret till Purl Bees öronvärmarmössa så vet ni vad jag pysslar med.

Faller lusten på så rekommenderar jag varmt att prova. Det är ett kul mönster och öronlapparna blir såååå fina.

På gång är en utmaning för mars månad. Bara jag kommer hem från ledigheten så får jag presentera möjligheten att delta med stickad värme. Om du redan nu vet att du vill vara med så sikta in dig på åldrarna 1-6 år.

Jag har bara en sak att säga.

Lådan är stoooooor.

Och tom.

3 kommentarer:

  1. Nu är man sååå nyfiken :)

    Seija

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mössa! Och jag som inte köpte aplackagarn i dag, när jag rotade i utförsäljningen i Vihreä Vyyhti i Helsingfors (de flyttar från övre våningen i Hagnäs hall till kvarteret bredvid, Första linjem. Jag har ju absolut inget alpacka- eller annat garn här hemma...
    Trevligt sportlov i vårvädret!
    Nancy

    SvaraRadera
  3. Jag ställer mig i givakt med stickorna startklara och inväntar vidare order ifrån utmaningsledaren.
    Tjohoooo det här blir kul.
    Ha en fortsatt skön ledighet.

    SvaraRadera