lördag 26 april 2014

Gåvokavalkad vecka 15-17

Håll i er nu!

Tillsammans med er får jag glädjas över de fantastiska gåvor som kommit in till mars-aprilsatsningen för barnen mellan 1-6 år och babylådorna. Jag vågar inte nämna namn för det finns risk att jag glömmer bort någon, men jag har fotograferat flitigt så ropa gärna till om du ser dina alster.

Beredda?

Gott och blandat

Smarta koftor och fotvärme

Härliga maskor 

En babykokong

Mössor för små öron

Filtlappar alltid välkomna

Beresta maskor

Varma fötter och halsdukar med paljetter

Kärleksfullt och praktiskt hantverk

För lagom stora tjejjer

Förstummad och lycklig över vad vi åstadkommer kan jag meddela att vi gärna får fortsätta i samma stil. En säker källa meddelar att gåvorna uppskattas och att det finns utrymme för mer om vi bara vill.

Och visst vill vi!

Den som så önskar får gärna börja tänka på nästa vintersäsong.
  • sockor (barn, dam, herr)
  • mössor (gärna fler dammössor)
  • halsdukar och sjalar i mjuka garner
  • vantar (barn, dam herr)
  • tröjor
  • filtar och filtlappar

Jag vill dessutom hälsa alla nya stickare hjärtligt välkomna med i gänget. Vi gör det vi kan, med glädje och kärlek, och allas bidrag är värdefulla.

Tillsammans gör vi storverk!

7 kommentarer:

  1. Helt underbara stickade plagg!
    Roligt att kunna ge till behövande av det som man pysslar med.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli!

      Jo, glädjen är stor. För flera än bara stickerskorna.

      Radera
  2. Som vackra sommarblommor -och så fint du också placerar dom för fåtografering!

    Det är så bra att veta vad som önskas - det är motiverande att sticka när man vet att allt behövs. Tack snälla Maria.

    Seija A.

    SvaraRadera
  3. Tjolahopp tjolahej inte tror du väl att vi slutar sticka bara för att det är sommar. Näru' snäckan vi ligger i som uttrar och kommer att dränka dig i små plagg.
    Det är ju så jädrans kul.
    Vill påpeka att jag inte stickat de pyttesmå sockorna själv. Dem köpte jag på Röda Korset. De var dock sprillans nya. Rätt ska vara rätt.

    SvaraRadera
  4. Glömde ju att skriva att det var jättemycket fina arbeten i alla möjliga vackra färger.
    Det är fantastiskt så många duktiga människor det finns runt om. Heja er!

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du fått! Och mer blir det. För jag håller med Bibbi - inte kan man låta bli att sticka eller virka bara för att det är sommar. Fyra timmar i trädgården räcker mer än väl, sedan kan man sitta ner - utomhus eller inomhus - och sticka! I går gjorde jag det utomhus. Första gången jag suttit i t-tröja och stickat utomhus i april! Vågar i alla fall lova en och annan sjal, bara det lider. Och några lappar till.

    Nancy

    SvaraRadera
  6. Här hejar ni på för fullt !!
    Visst är det fina saker vi får ihop.
    Glädjeladdar.

    SvaraRadera