söndag 6 april 2014

Gåvor vecka 14


Just nu samlas det in för den stora låddan. Barn mellan 1 och 6 år kan få sig värme när det behövs. Jag tänker mig att åtgången kanske inte är så stor till sommaren, men att värmen behöver finnas på plats på Mottagningscentralen när behoven uppstår. Då är det bra att vara ute i god tid.


Vid sidan av gåvor till Låddan skänker många fantastiska kreationer för babylådorna.
Den här restgarnsfilten gör mig lycklig.


Mera lycka från nästa filt och värme för de små.


Norrifrån kommer det större uppsamlingsheat med kurirpost. Somt går till Låddan och somt går till babylådorna.


Garnvännen som tog lite av det glada garnet från Närpes har fart på stickorna, för på en vecka är detta resultatet.

Tack alla vänner för gåvorna!

Men rackarns!!

I skrivande stund minns jag ju att det kommit postpaket med värme som jag inte tagit bilder på.
Tack kära N!

Låddan fylls på i lagom takt. Vi stickar några veckor till för barnen som är 1-6 år gamla. Det slinker nog med andra storlekar också och det tror jag inte gör någonting.

Glädje och iver önskar jag er! Fortsätt göra det ni är bra på!


Det blir så bra då.

3 kommentarer:

  1. Hmmm......det är visst svårt att få kommentera idag. Jag gör ett tredje försök.
    Man blir glad i hela kroppen när man tittar in här på söndagsförmiddagen och ser allt fantastiskt fint som folk har stickat och skickat till dig. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Håller med "Bibbis blandning." Tänk hur fint och vackert det är ännu en gång. Det är så roligt och se hur annorlunda t.ex. fem timmar koftan ser ut i olika färger och figurer. Och hur alldeles vanliga sockor kan bli ett konstverk.

    Seija

    SvaraRadera
  3. Tredje gången gillt. Du är igenom!
    Härligt! , sa Bull.

    SvaraRadera