söndag 13 april 2014

Precis som i Strömsö...


För ett tag sedan berättade jag om nåt som var nästan en hemlis. Bara för att jag behövde tid att smälta och vänja mig.

Imorgon får jag vara med om något nytt. Bandning. Och ni är också med på sätt och vis.

För det handlar om babylådorna och allt det vi åstadkommer tillsammans.

Jag ska ge er tre ledtrådar.
  • Intervju
  • Tv-soffa
  • Strömsö
Resten får ni räkna ut själva.

Det är med babylådorna i fokus som budet får gå ut i etern att det går att göra skillnad och att det är roligt, speciellt om man gör det tillsammans.

Jag får återkomma med länk om ni är intresserade.

Håll tillgodo med denna länk till Strömsös tidigare inslag sålänge.

Om allt klaffar så ska läsarna i Sverige också kunna se dessa inslag. I annat fall hoppas jag ni säger till.


Om jag är nervös?

Gissa!


7 kommentarer:

  1. Om vi är intresserade! Vilken härlig och värmande helmighet. En riktig Påskgåva. Så glad man blev. Tack för att du vill dela även det här. :)

    Seija, helt anonymt

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Du kommer att klara det galant. Vet du redan vilken söndag programmet går ut? Så jag vet att bänka mig vid TVn. Ska bli roligt att få se dig i TVn. Den här veckan får du post med Solveigs sockor och ett par babytröjor.

    Glad påsk!

    Nancy

    SvaraRadera
  3. Mia, du har något viktigt att komma med. När jag var överdrivet nervös för ett uppträdande en gång gav koncentrationen på det jag hade att säga närvaro som tog över nervositeten. Jag tror att du får fram budskapet på bästa sätt. Jen

    SvaraRadera
  4. Men jisses så roligt. Du kommer att klara det kanonbra. Lite nervös ska man vara. Men jag kommer att bli galen om jag inte får se inslaget. Jag blir så himla glad för allt positivt som du får till dig. Det har du verkligen jobbat för.....med råge. Du är också den rätta att entusiasmera människor i stad och land. Tänk vilka ringar på vattnet det här kan ge.
    Heja heja dig!

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Kollade på Arenan, där man kan se på och lyssna på program som sänts tidigare på Rundradions kanaler. Det står "Tillgängligt endast i Finland" för Strömsö. Det inenbär att ni i Sverige bör se på programmet i direktsändning (http://svenska.yle.fi/). Välj Arenan. Sänds söndagar kl. 17.15 finsk tid, alltså 16.15 svensk tid. Repris är det någon gång också, men jag minns inte när. Så Maria, berätta för oss vilken söndag programmet sänds så våra vänner i Sverige kan se det då!

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för informationen. Det här vill man ju inte missa för allt i världen. Våran Maria i direktsändning. Jisses man får väl ta på sig finklänningen och mingla med gubben på bästa premiärvis.

      Radera
  6. Nu kära vänner så ska jag för er berätta, vad som gäller för dagens händelse.
    I Finland: Dagens bandning klipps ihop till en helhet tillsammans med ett flertal andra inslag och sänds i Yle5 första gången den 4.5. klockan 17.15. Repris den 8.5. kl 21.00 i samma kanal.
    I Sverige: Yle Arena har Strömsö-programmen uppe för visning även utomlands, men tyvärr vet jag inte när det laddas upp, men högst antagligen efter första programtiden den 4.5. Jag lägger länk i detta inlägg så fort jag vet.

    Nu ska vi låta klipparna arbeta, för det blev fler ord sagda än som ryms med i programmet. Jag var trygg hela vägen tack vare Elin som gjorde ett suveränt jobb med en ovan.

    SvaraRadera