söndag 4 maj 2014

Eget arbetsrum



 Hej!
Välkommen till mitt arbetsrum!


En knappmakerska har knappar. De väntar ännu på att få bli något stort. Jag har en liten början, men stunden är inte mogen. 


Äntligen får alla garnkoner sällskapa och inspirera till storverk. Stickmaskinen längtar efter uppmärksamhet.


Försök och misstag blandat med en lyckad julkrans. 


Gubbens gamla snurriga CD-ställning får ny tjänst hos mig.


Små garnnystan färgsorterade för maximal rikedom i en mormorsfilt.


Sorteringscentralen för inlämnade gåvor och garner på väg ut till flitiga händer.


Och stoltheten. 

Ett vitrinskåp med handfärgade garner. Här finns hela Himo and Me´s samlade lager. Tillsammans med Annica hämtar jag krafter för vardagen genom färger och drömmar. Och himo. Lystnad och lusta efter garn. Det kan väl ändå inte vara en dödssynd?


Jag har alltså fått överta gubbens arbetsrum i uthuset och inreder nu en alldeles egen verkstad, ett bo. Han har fått flytta alla sina böcker till ett större bibliotek så nu har vi varsin tillflyktsort. Tvåsamhet kräver ett visst mått av ensamhet ibland.


ps. Kom ihåg Strömsö idag 4.5.2014 kl 17.15 och den 8.5.2014 kl. 21.00.

Länk till Yle Arenan där hela programmet kan ses i rutan till höger. 

4 kommentarer:

  1. Vad fint du fått det! Och lyckliga du med ett helt eget arbetsrum. Mina garn tycks finnas i tre rum och klädskåpet. Bara köket är förskonat...

    Och jag väntar med spänning på Strömsö! Har redan förvarnat ett antal stickglada vänner.

    Nancy

    SvaraRadera
  2. Men rackarns så fint och vilken ordning och reda. Hmmm.....jag borde nog lära mig något av det där. Själv har jag det precis som Nancy ovan.....garn överallt.
    Visst behöver man få ett eget litet "bo" där man kan husera med sina saker utan att vara ivägen.

    SvaraRadera
  3. Bänkad framför Arenan med merinohalsduken på för första gången. Sköljde den i kakaobalsam i går och är helt nöjd. Jag har gjort reklam för programmet både på stickkaféet i ateljén och på stickmys på herrgården. Jen

    SvaraRadera
  4. Bra, gesällen! Jen

    SvaraRadera