söndag 25 maj 2014

Sköna maj


Just maj brukar vara månaden då jag suckande längtar efter ett annat liv. Bara då tror jag. I maj är mitt älskade Åland som vackrast och vårblommorna avlöser varandra mellan lövträdens ljusa grönska. Och jag är alltför långt borta...
I maj har jag som kämpigast på arbetet. Säcken ska knytas ihop. Året ska avslutas med vitsord och rätt ifyllda papper samtidigt som nästa läsår pockar på uppmärksamhet. Och den sorgblandade glädjen att få skicka ut några ungdomar i vuxenlivet. Jag har ju bara lånat dem lite, men blivit så fäst...

Bäddat för känslokaos alltså. Då går tankarna i spinn och blir korta. Berättelserna formas inte som de brukar och allt som jag vill dela på bloggen får vänta.

Vänta tills kaoset är över. Vänta tills tankarna åter är längre än en halv mening. Vänta tills berättelserna dyker upp. För de ligger alla under ytan och vill bli berättade. Om hur garn som var övergivet fick bli nåt stort. Om hur någon som behövde fick värme. Om hur hjärtats längtan blir synlig. 

Så idag delar jag bilder på förändringar och anskaffningar för framtiden. 

Man tager vad man haver...




 Första varvet med målfärg




En "wannabe"


och en till


som blev naken...


Vill också vara med...


Kursförberedelser. Eller heter det workshop?

Jag tänker på er varje dag, men bara i halva meningar. Oerhört tacksam över att ni finns och väntar medan jag hanterar livet. Vill berätta så mycket, men tar hand om mig själv i första hand. Jag har det riktigt bra. Vet att det går över. Det där kaoset. 

Om ni undrar vad som skulle glädja mig? 


Det önskas många filtar till hösten.


Ta hand om dig! Du är viktig!

9 kommentarer:

  1. Tar en kölapp och bokar in en träff med dig sen när allt lugnat sig. Har lite lite smått jag vill leverera, men vill gärna sitta ner en stund och säga hej också. Kanske ta med en stickning också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru Tallund är noterad! Får jag träffa lillklimpen då också?

      Radera
  2. Kämpa tankar till dig inför sista skolveckan. Hoppas du får tillbaka litet av allt det goda du är med och sprider. Väntar med iver på dina kreativa alster här på bloggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita! Tanken att få gott i retur kan vara nog så stärkande.

      Radera
  3. Och lappar ska det bli - en del är klara och i morgon får jag lite fler, så efter helgen postar jag lite lappar till dig. Dessutom har vi alldeles lagom lappstickningsväder, regn, rusk och hela sex grader varmt. I går var det nästan 30. Stackars alla blommor, men syrenerna lär blomma längre i detta väder.

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. ikväll kom solen tillbaka. Men syrenen är envist knoppig ännu.

      Radera
  4. Så klart vi väntar på dig. Vi ska ingenstans.
    Du har jobbet och en stor familj plus alla dina andra åtaganden och man kan inte hinna allt även om man gärna vill. Så ta allt med ro. Vi finns här när du har tiden och lusten att dyka upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Bibbi, för jag dyker säkert upp strax. Jag ska bara...

      Radera