onsdag 14 maj 2014

Tio babylådor till


Jag har en fast förvissning om att vi gör något bra. Vi har flyt kan man säga.
Veckan har fört med sig leveranser av stora mått, senast igår kväll.

När jag öppnade min e-post idag kunde jag till min glädje konstatera att vi fått en beställning på tio babylådor norrut, till små nymänniskor som behöver välkomnas till världen. Förståelsen att det kunde ta tid att få ihop mängden fanns inskriven i raderna.

Ni förstår väl att de egna barnen har fått vänta på maten idag, för mamman hade högre prioriteringar, men de är nu mätta och mamman håller på att explodera av stolthet över vår gemensamma insats.

Håll i hatten!













Min hatt flög av. Din?
Såg du ditt bidrag?

Nio kompletta lådor och bara en tröja som saknas i den tionde. Gårkvällens gåva, en filt, ligger på botten i en av lådorna. Vi skulle inte klarat oss utan den. Rosa tröjan får anmäla sig när den är färdig.
 
Just såhär drömde jag en gång om att det skulle fungera. Ett upprop om värme och det finns att ge av. Tack vare er insats är drömmen uppfylld.

Nu är det tomt i lådorna i lagret. Det har gått väldigt jämnt ut. Socklådan har jag mest i, sedan mösslådan, men resten av lådorna för de allra minsta gapar tomma.

Hurra!

Det betyder att värmen kommer dit den ska!

Nu hinner vi gott med sommarlov innan vi sätter fart på stickorna igen.
Om vi vill förstås.
För det finns många som inte kan låta bli, någonsin.

Stor dunderkram till alla medverkande!

Vi fortsätter!

9 kommentarer:

  1. Maria

    Så vackert du - ännu en gång - har fylld lådorna. De sprider ju glädje och värme.

    Seija

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett nöje varje gång. Kram!

      Radera
  2. En rosa tröja med tillhörande byxor har landat i tionde lådan och puffat de mörkrosa till väntekön.
    Tänk vad det fixas snabbt.

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt! Jag håller med Seija, du har verkligen färgsinne också utöver ett mycket gott och stort hjärta. När jag ser vad som åstadkommits börjar det klia i fingrarna. Men de borde snarast bli brunasvarta, fingrarna alltså. Av mylla. Nu borde det sås, när vi ska få varmt efter allt regn, som minsann behövdes.

    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trädgårdsperiod Nancy. Snart vänder året och blir kallare igen. Då får du tvätta händerna och greppa stickorna. Snart.

      Radera
  4. Helt ljuvligt underbara lådor!

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag mönster på webben till trekantssjalen enligt modell halv mormorsruta (se Marias föregående blogginlägg om alla fina restgarner hon finns). Mönstret finns på www.aboland.martha.fi. Sök på Marthasjalen. Den kan ju virkas i önskad storlek - också t.ex. för små tjejer som närmar sig skolåldern. Och två större hela mormorsrutor blir en fin filt - virka bara en massa varv så sidan blir 80-100 cm! För jag förstod att det också behövs filtar för kommande lådor.
    Nancy

    SvaraRadera
  6. Är det en filt i botten? Sku va roligt att se. Jag har stickat rutor till filtar:).

    SvaraRadera
  7. Så roligt det måste vara för dig att lämna över så fina lådor. Både utsidan och innehållet är ju så fint.
    Världen känns ganska vacker när man ser resultatet av mångas idoga arbete med sina händer och sina hjärtan.
    Vi är riktigt bra allihop tillsammans.

    SvaraRadera