tisdag 19 augusti 2014

Seg sensommarstart


Jag som skulle starta upp bloggandet efter sommaren ordentligt den här veckan...

När det kommer till livets små besvärligheter som drar onödigt mycket energi kan jag nämna några.

* Garnbrist
* Fästa trådar
* Tappad maska

 Men sen kommer vinnaren:

* Datorkrångel

Jag har kämpat hela helgen för att få igång 'stora datorn' som jag använder då jag bloggar med mycket bilder och texter. Men icke. Den samarbetar inte. 

Så nu sitter jag med surfplattan och fortsätter med korta inlägg ett tag till. Jag som hade så mycket att berätta. 

På bilden ser ni innehållet i några av de senaste paketen. Koftor, sockor och en alldeles ljuvlig filt i gladfärger.

Tack garnmorskor! 

Så tituleras ni nämligen numera. 

Under sommaren har fler garnmorskor lämnat in produkter och hämtat ut nytt garn ur förråden. Jag har tagit uppgiften som garnförmedlare på allvar och har nu fyllt förråden inför hösten med bra garner för projektet. Ta kontakt om du känner att du behöver några nystan. Adressen under fliken 'Vem är knappmakerskan?'. 

Så nu tycker jag att datorn får lov att skärpa sig! 

Basta! 

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga saker du fått in från flitiga händer. Tillsammans kan man åstadkomma mycket.
    Hoppas din dator skärper till sig! Ha det gott trotts regn och rusk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har åskmullrat nåt helt otroligt över grannbyn idag. Hos oss sol och värme. Underliga augusti.

      Radera
  2. Ja, datorn får lov att återkomma från semestern!
    Det har ju vi andra gjort, om vi nu någonsin tagit paus från stickande och virkande. Det tror jag inte, med tanke på allt fint du har fått. Gladfärg är ett fint ord!
    Nancy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om de produkter som kommit in är sommartakt, vad ska då produceras den mörka årstiden? Jag både bävar och hoppas på mängder!

      Radera
  3. Datorn intagen på hospitalet för återuppväckning. Snälla doktorn tar kontakt när den är i skick igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dator blir utskriven imorgon fredag.

      Radera
  4. Gladfärg och garnmorska är ju mycket fina nya ord! Innovativt, alltså. "Knappmakerskan" blogget är ju en så varm vän :)

    Anonyma Seija

    SvaraRadera
  5. Anonyma garnmorskan är riktigt varm och skön hon också. Superfina koftor, och 'sovsäcken' var super! Tack!

    SvaraRadera
  6. Garnmorska var ett fantastiskt ord. Det kommer jag att låna av dig vid tillfälle. Hoppas det är ok. Så mycket fint och värmande du fått in. Själv har jag inte gjort något över sommaren. Jag har så svårt med värmen och här har vi ju haft 30 och uppåt under en längre tid och då orkade man ingenting.
    Men nu börjar lusten att handarbeta komma igen.

    SvaraRadera